Gå til innhold

Hormonspiral vs kobberspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer, positive og negative...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare hatt hormonspiral, hadde den i 1 år før jeg tok den ut. Forferdelige humørsvingninger, vektoppgang og konstant blødning de siste 3 mnd..

Skrevet

Jeg har også hatt hormonspiral, og har vært veldig fornøyd. Så si ikke blødninger ,ingen humørsvingninger eller vektoppgang. Ble også fort gravid etter jeg tok den ut.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hormoner er noe dritt for meg. Har kobberspiral, udelt positve erfaringer, og den kan sitte i fem år før du bytter.

Om pris skulle spille noen rolle koster kobber ca 400 for fem år.

Hormon koster tusen kr per år, pluss det gynekologen tar for å bytte den.(Du må bytte hormonspiralen hvert år.)

Skrevet

Ehhh.. hormonspiralen setter fastlegen din inn, og den varer også i 5 år. Hormonspiralen har myyye mindre hormoner i seg enn det feks. p-piller har.

Skrevet

Jeg har hormonspiral, som man kan ha i 5 år. Så det stemmer IKKE at du må bytte denn hvert år.

Men, jeg har humørsvingninger, uren hud, ustabil mens, ja altså masse bivirkninger..! Anbefaler den personlig ikke..! Så nå, etter 2,5 år skal jeg ta den ut, orker rett og slett ikke mer... Men har noen venninner som også har hormonspiral, og de er fornyd med den, har nesten ingen mens sier de.

Lurer selv på hva jeg skal bruke, om jeg skal bytte til kobberspiral, eller noe annet...

Skrevet

Har bare hatt kobberspiral.

Ble gravid, så kan ikke akkurat si at jeg kan anbefale den til andre...

Skrevet

Takk for svar !

Ser det er litt forskjellige erfaringer. Jeg har funnet ut at jeg er visst ganske følsom overfor hormoner, p-pller funker IKKE.

Men hvordan blødninger har dere som har kobberspiral? Plages med mye og lang mens og har hørt at kobberspiralen gjør at man får mere og lengre blødninger..:(

Skrevet

Oida:( Ja, det er jo ikke betryggende å høre....

Skrevet

Hormonspiral her. Den er litt dyrere enn kobberspiral, men ikke tusen kr. i året. Bytter hvert 5 år.

Jeg ble anbefalt hormon, siden jeg i utgangspunktet hadde store blødninger og kobber kunne gjøre at jeg blødde enda mer. Hormonspiral har mindre hormoner i seg enn p-piller, ble jeg fortalt.

Jeg har småe og regelmessige blødninger, kansje gått opp et pr. kilo, men jeg skylder ikke på spiralen:-)

Har ikke mere humørsvigninger nå enn før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...