maispire<3 Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Jaja, da kan jeg vel melde meg inn her:) Testa positiv i mårrest! Da jeg har gått 8 dager over IKM. Syns det er helt sprøtt, men samtidig er jeg så glad! Har masse spørsmål og ting jeg lurer på! Hva gjør man på det første lege besøket?
Svale <3 Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Gratulerer! Når har du termin? Jeg var hos legen idag, noen uker for tidlig. Målte BT, hørte på hjertet og tok GU. Skal komme tilbake i uke 12 for blodprøver..
Mia29 Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Anbefaler Gro Nylander sin bok "På vei" Der står det masse nyttig om hva man kan forvente. Hva legen skal ta opp osv. Jeg var hos legen ganske tidlig, men fikk begrenset ut av det bortsett fra at han svarte på alle spørsmålene jeg hadde skrevet ned. Var hos jordmor i uke 9, det var veldig alright. Hun hadde mye bedre tid og var veldig grundig. Info om jordmor kan du få ved å ta kontakt med din lokale helsestasjon. Kommunen har også ofte onformasjon på nettsidene sine. Ellers så har sosial og helsedirektoratet en del bra brosjyrer som du kanskje finner på nettsidene deres. Anbefaler også matportalen.no for alt som gjelder kosthold. Lykke til!
maispire<3 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 Takk:) Har termin i mai en gang, midten ca:) Er du langt på vei? Okei, veld sånn standar prosedyrer sikkert? meeen gruer meg til GU..
Fiola Biola Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 Gratulerer! Tror de gjør første kontroll litt forskjellig. Er vanlivis mellom uke 8 og 12. Har lest at noen steder undersøker de bryst og tar g.u. Der jeg gikk ble det å ta blodprøver, blant annet hb og ferritin. Trur de testa for HIV og en hepatitt også. Det ble fyllt ut noen skjemaer, blant annet henvisning til ultralyd i uke atten. Det ble tatt blodtrykk og vekt. Mesteparten av tiden gikk med til prat og utfylling av skjemaer. Ja, og så får du med deg Helsekort for gravide, der man fører på vekt, blodtrykk, om man har ødemer, blodprøvesvar m.m.
Svale <3 Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Er 6 uker idag. Har termin 17.mai.. Jippi.. Hehe, skal vel litt til for at den kommer på termin. GU er jo sjelden moro :/ Men det er fort gjort. Ikke så mye å grue seg til egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå