kaos83 Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 hei, jeg var hos jordmor i går og så fortalte jeg at de siste tre dagene har jeg hatt mensmurringer, da fikk jeg beskjed om å roe meg kraftig ned for dette var tegn på at fødsel var på vei igang...??? hallo er ikke mensmurring vanlig? Er hun gal eller?? hvordan har dere det?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Hørtes ikke ut som en klok kommentar til en bekymret gravid... Og det er nok litt riktig, at det kan kjennes ut som mensmurringer når fødselen starter (har jeg iallefall hørt...) MEN, da skulle jeg født for lenge lenge lenge siden!! Har hatt mensmurringer og stikking i magen siden uke 8 eller no, og snuppa ligger trygt i magen enda 23+6!! Men kanskje det er en ide og prøv å senke tempo en dag eller to, bare for å se om det blir bedre Det vil jo helst gå veldig bra med oss alle sammen! Lykke ti
kaos83 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2008 ja jeg hadde det helt i begynnelsen jeg og men hun mente at det skulle tatt slutt nå, og at dette var helt unormalt... Jeg tar det litt med en klype salt, men tenker jo litt ekstra på det, jeg mener hun er jo jordmor.. jeg har født før, men hadde ikke menssmerter da, eller jeg vet ikke føler jeg har glemt alt fra sist, snuppa er jo snart 5 år hehe.. så husker ikke... Men om fødselen starter nå, så kan de jo redde barnet selv om det er kritisk... vet at det aldri er garanti, men de vil vell prøve?
Gjest Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 jeg hadde mensmurringer og kynnere hele svangerskapet sist, fikk aldri høre at det var starten på fødselen, den kom aldri heller selv om jeg hadde dette i 7 mnd.. nå har jeg igjen fått både murringer og kynnere og er i uke 13 men legen sa ikke noe idag om at det var unormalt.. fikk bare beskjed om å ta det piano.. tror alt går fint jeg fomle klem
GreitÅVæreAnonym Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg har fått beskjed om at de ikke prøver å redde fostere før uke 24. Ei heller riehemmende midler... Jeg har vært noen turer på føden pga nedpress og kynnere fra uke 18 (uke 20 nå). :-( Livredd for at babyen vil ut før uke 24 mao, selv om det ikke akkurat er så optimalt å føde et barn i uke 24-25 heller...
kaos83 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 med nedpress mener du sånn at det kjennes ut som om det sprenger på nedentil sant? uff nå ble jeg redd
GreitÅVæreAnonym Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Ja, jeg har en veldig tyngdefornemmelse i hele bekkenet, det sprenger ikke men det er vedig ubehagelig og stå oppreist eller gå. Har noen voldsomme kynnere som varer leenge av og til, og da føles det ut som jeg skal føde..Hjelp. Men alt har sett normalt ut på kontroll. Tilbringer mesteparten av dagene liggende på sofaen..
kaos83 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2008 helvete, jeg nevnte ikke det med nedpress men har hattt det masse jeg og:S men jeg er jo veldig aktiv.. vil bare at babyen holder seg inne... uff nå ble jeg litt bekymret igjen... men alt skal gå bra... det skal det bare..er du sykemeldt eller?
GreitÅVæreAnonym Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Ja, er 100% sykemeldt. Hvis du vil kan vi godt skrive litt mer privat. Sende meldinger til postkassen inne på "Din egen side". Hvordan vil du forklare den pressfølelsen din? Min er der konstant og har vært det siden uke 16..
<3 mine søte små<3 Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 eller kan det også være desse lyskebåndene som strekker på seg. eller at livmoren vokser..
venter på januar09 Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 Hei! Jeg snakket med min jordmor senest i dag, pga at jeg har sånn murringer i korsryggen. Hun sa at det var noen tegn man måtte ta på alvor, disse var: - Blir livmoren hard når jeg har vondt i ryggen? Altså kynnere... Hun sa at jeg måtte trykke med fingrene rundt omkring på hele livmora. Trykker jeg bare på midten kan det være et hode som kjennes hardt ut, under kynnerene blir hele livmoren hard. - Regelmessighet (kommer det kynnere regelmessig) - Nedpressfølelse - Mensmurringer Hos meg kommer de i tak, men langt fra regelmessig. Kan gå minutter, timer eller døgn mellom hver gang. Håper alt er i orden, er innmari tungt å bekymre seg. Lykke til!
kaos83 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2008 venter på januar 09 hva sa jordmor til deg, du skulle gjøre da? må du ha alle tgnene sammtidlig? min fortalte svært lite...
venter på januar09 Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Sånn som jeg forstod henne er det dette med regelmessighet som er den beste indikasjonen. Hvis du har mensmurring og kynnere sa hun at man måtte se på klokka og se etter et mønster. Hun sa også at rier går godt an å stoppe, bare man oppdager det tidlig nok. Sikkert lurt å spørre noen som vet bedre enn meg. Ta det i allefall med ro til du er sikker. Lykke til!
Blanco Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Jeg har hatt masse mensmurringer i litt over en uke nå. Våkner opp på natta og har vondt. Jeg kan ikke si det kommer "regelmessig", sånn som jeg tolker det hver halvtime eller time. Men har har det hver dag. En "runde" på dagen som varer i en time eller to og en runde på natta som varierer i varighet fra 20 min til en time. Jeg har ringt jordmor en gang og da sa hun dette var kynnere. Men jeg har hatt det også, og mensmurringer og kynnere kjennes ikke likt ut, så det kan vel umulig være det samme.. Tror jeg ringer en gang til, jeg....
kaos83 Skrevet 19. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. september 2008 hvor mange uker er du ? hold oss oppdatert på hva hun sier da.. lykke til.9
Hegeveronica Skrevet 21. september 2008 #17 Skrevet 21. september 2008 på sykehust sa de at de ville gjøre alt for å redde barnet fra uke 26, har født 1 gang i uke 28, så jeg har vært urolig hver graviditet etterpå. Lå på sykehuset fra uke 30-34 forrige gang, men liss barnet kom ikke før uke 37. Kjenner litt kynnere og press,innimelllom, skal på ny kontr på ul uke 23, sjekke om livmorhalsen er lukket, begynte å opne seg litt for tildlig forrige svangerskap.
venter på januar09 Skrevet 21. september 2008 #18 Skrevet 21. september 2008 Ja dette er jeg også spent på. I det siste har jeg hatt flere av disse ryggsmertene mine om natten. Opptil tre ganger pr natt. De kommer som en krampe og jeg klarer ikke å røre meg i det hele tatt mens de pågår. Innmari vondt nederst i korsryggen på høyre side, nesten som den låses fast. Varer ikke så mange minuttene, men det er ille nok. Lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen, min jordmor sa også at det sikkert var kynnere, men jeg føler også at dette er noe mer...
Plutselig_gravid Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Jeg hadde det sånn da jeg gikk med forrigemann. Ble også belaget på å føde 1 mnd før tiden, slimproppen gikk nemlig også veldig tidlig. Men, prinsen kom ikke før 18/19 dager på overtid så det er dermed ikke sagt at man er dømt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå