frøydis m/ 4 Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 klær? Det er ganske mange sokker og mye undertøy som skal henges opp og legges sammen i et hjem med 2 voksne, 2 tenåringer, en 11-åring og en baby! Bare så dere vet det :-) Det er vel da man skal være glad for at vaskemaskinen er inventar i ethvert hjem og at man slipper å ligge i bekken å vaske og skylle slik som min mor og svigermor forteller om!
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Synes vaskemaskinen går jevnt og trutt.. sikkert 6 maskiner pr uke - Og vi er bare 2 voksne, en 1 åring, og en 9 åring som her her 2.hver uke.. Jeg kjenner jeg er glad i den som oppfant vaskemaskinen.. - og oppvaskmaskinen for den saks skyld.. ;o)
dritgrei hei hei! Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Vi vasker helt usansynlig mye klær for vi har så mange av dem, og er en haug av folk som skifter klær hver dag, for det gjør man jo... jeg er den som kan bruke en bukse litt mer enn en dag, de andre er jo møkkete i løpet av en dag, og da blir det mye vask da, med fem i familien. Nå har vi kjøpt oss tørketrommel også, så nå blir det orden i systemet snart.... bare vi får inn de forbanna skapene :-) For en milliard klær uten skap.... vel det sier seg selv at det er rotete her :-)
Mariamin Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Hurra for vaskemaskiner, så vi slipper å skrubbe tøy i en iskald bekk. Phu, ja her går det også unna med klesvasken. Vi måtte gå til innkjøp av tørketrommel når Smulte var baby, for hun gulpet ut alt som var av håndklær, bodyer, våre klær osv. Jeg hadde til enhver tid 3 tørkestativer med klær til tørk.. Nå førsøker vi å kun bruke tørketrommelen til 60 graders tøy som undertøy, sengetøy og håndklær.
Maud Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Her vaskes det også mye! Ikke hver dag, men gjerne mange maskiner den dagen det først tas tak i. Det er varmt på vaskerommet, så det tørker fort. Vi har ikke tørketrommel og klarer oss egentlig bra uten. Kan bli verre når de blir større og MÅ ha favorittbuksa hver dag... Hipp hurra for at vi slipper å stå ute i kulda nå og vaske i bekken :-D
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Ja hurra for den som fant opp oppvaskmiskin, vaskemaskin og tørketrommel!! Vi er to voksne og to barn på 1 og 6 år. Vasker mye, men gubben er anleggsmaskinkjører og i tillegg driver vi gård, så samtlige i familien har arbeidstøy i tillegg til vanlig tøy. Og møkkete fjøsklær og anna arbeidstøy med olje, diesel og liknende uhumskheter tar mye tid og vaske. DEt går jo på 50 grader med forvask!! I sommer har vi vært så "heldig" å ha masse vind (iskald fra nord) men klestørken har jo vært fantastisk!!! PÅ vaskerommet er det ikke plass å tørke tøy. Der er det smekkfullt av vaskemaskin, tørketrommel, et langskap og et fryseskap. I tillegg bruker vi stort sett den inngangen når vi går inn og ut av huset, Alt av arbeidstøy oppbevares også der. TRor kanskje hele rommet er 3 kvm....
Trollmora Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Her vaskes også tøy over en lav sko! Ja til og med joggesko og cherroxer må av og til en rund inn i maskinen! 2 voksne og 2 barn med rent tøy hver dag samt håndklær, sengetøy og diverse. Vi har ikke tørketrommel og har aldri vurdert det heller. Vi har derinot 2 tørkeskap som er fine å henge i og skal noe tørkes i en fei så slår vi varmen på det. Vaskerommet er ganske varmt i utgangspunktet, så det tørker uansett fort. Det kjipeste med alle klærne er alt støvet som følger med, så når jeg skjerper meg og bretter ting sammen på vaskerommet blir det mindre støvete i stuen. Fint å stå i fred og ro, høre på lydbok, musikk eller bare radioen:o)
Sånn kan det gå Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Vi har stor maskin som tar 8 kg tøy og 2-3 slike maskiner pr dag i snitt er egentlig minimum for å holde unna.
iznogood Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 jeg vasker mye klær, men det skjer ikke ofte :-) en maskin på onsdag og en batch på fredager. (har 2 vaskemaskiner - så det blir paralellprosesering) ingen tørketromel, men vaskerommet er varmt, så 6 stativ tørker over natten - og brettes, strykes og legges i skapene på lørdag. vi er ikke mer enn en voksen og tre barn - så det er kanskje forklaringen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå