Gjest Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Vi har forsøkt uttallige skrikekurer, ventet og gått frem og tilbake nå i lengre tid. Med ett resultat. Uopplagt unge, uopplagte foreldre og faktisk en LIVREDD gutt som nekter å ligge i sengen sin.. Nå er det så ille at når vi skal legge ham for kvelden, så blir han helt krakilsk når vi sier han skal legge seg i sengen sin.. Vi flyttet ham inn til oss, og problemet var løst. - Han sov som en skjønn liten baby igjen. Min teori er at skrikekuren har fungert mot sin hensikt. Han er blitt redd rommet sitt, og redd for å være alene. - så vi må starte opp fra bunnen av igjen vi. Med lek og morro på rommet, en madrass til mamma eller pappa som kan sove der sammen med ham en stund.. og venne han gradvis til at vi overhodet ikke kommer til å overlate ham til seg selv.. Nå har vi slitt med nattesøvn og plager siden poden var 8 mnd. Det er bare noen dager igjen til han skal opereres, så vi holder ut, og håper at dette er løsningen på nattesøvn-problemene.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Her så har heller aldri skriking hjulpet særlig på Camilla. Har merket at hun da ble mer redd og utrygg. Her så har vi hele tiden vært inne hos henne til hun har sovnet når hun har urolige perioder. Hun kan godt tulle en god del i sengen, hyle og skrike, men vi sier ingenting, gir ikke service annet enn å gi tilbake kosepledd og smokk når hun kaster det på gulvet. Til slutt finner hun ut av hun like godt kan legge seg. Det begynner å bli en god stund siden siste omgang vi hadde med dette, og når det skjer på natten så går en av oss inn og sover på samme rom som henne. Så jeg vil bare tipse om at å ikke gi for mye service etter leggetid, men lek gjerne på rommet sammen med han på dagtid slik at han blir vant til å være der. Sitt gjerne inne hos han med ei hånd på magen til han sovner de første kveldene. Etterhvert kan dere bare være der, uten videre service :-) Ha også klare rutiner for leggetiden, vi tar på pysj, tuller litt i senga vår...før vi går ned i stua og koser oss med ei flaske melk. Så er det tannpuss...to sanger og en liten nattaprat før jeg går ut av rommet. Det er dette som har fungert utmerket for oss iallefall. Og hun sovner 99% av gangene av seg selv og vi kan gå fra henne før hun sovner. Lykke til!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Huff, så slitsomt for lille M og dere. Jeg tror alle unger er forskjellige og ikke det samme funker på alle, dessverre så funka nok dette mindre heldig på deres lille gull. Det kunne jo ikke dere vite på forhånd, man gjør jo bare det man håper er best, og det er jaggu ikke greit å vite alltid! Håper dere får bygget opp troen på at eget rom er bra, det skal litt tid og tålmodighet til, men det er jeg sikker på at dere fikser fint. Du skal se at også operasjonen har noe å si :-) Lykke til!
Millapril Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Huff, det er nok både og med slike kurer. Vi praktiserer en litt annen løsning her, som jeg lærte av en svensk venninne: Det skal være gøy å legge seg! Så vi tuller med dynen og gjemmer bamsen, slår av og på lyset, leker borte/tittei, tuller med smokk - You name it! Mye latter før legge tid, og hun sovner som en stein uten en lyd. Er ikke sikkert dette fungerer for alle, men tanken er at å legge seg skal være en positiv opplevelse. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå