Lilja121 Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Ser mange 'solskinnshistorier' om setefødsler her. Var noen av dere med gode seteopplevelse førstegangsfødende som allerede hadde rukket å bli godt opp i 30-årene? Man blir jo endel mindre elastisk med årene, og legen min mente at det var en faktor i en eventuell ks-vurdering. Ellers, av dere som opplevde at barnet snudde seg de siste ukene av svangerskapet - var det noen av dere som hadde hatt sete/tverrleie helt fra man kunne kjenne leie? Er i uke 36 og min har ligget med hodet helt under ribbena i mange uker.
kia_ora Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg lurer på det samme som deg. Jeg er førstegangsfødende, 39 år, og har en som ligger i seteleie, og har gjort det siden første ul i uke 19. Jeg skal til ul for ktrl av leie og evt snuing i neste uke, er da i uke 37. Er spent på hva de vil råde meg til dersom det ikke lykkes med snuing, men har bestemt meg for å følge den anbefalingen de kommer med på sykehuset. Vil veldig gjerne føde, men tar ks dersom de anbefaler dette.
saga1 Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jeg henger meg med her. Jeg er 35 og har en gutt i magen som sitter pent med rompa ned. Skal til legen igjen på tirsdag. Da er jeg i uke 38. Kjenner at jeg gruer meg litt mer nå, og synes egentlig at både legen min og jordmor har latt meg vente for lenge før de skal gjør noe. Hadde egentlig sett for meg en fødsel uten smertestillende, men nå kan alt skje. Skal uansett prøve å få han snudd med akupunktur.
Lilja121 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2008 noen som har råd til oss 'gamle'?
Gjest Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 jeg har to venninner som begge har født vaginalt med setefødsel, vel og merke i alderen 29 og 32. Gikk fort og greit med begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå