Gå til innhold

Samboer som aldri er hjemme.

Angeldoll m/ desemberprinsesse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som veldig sjelden er hjemme,

Det vil si, han jobber som regel overtid 2 dager i uke, og 2 dager i uken er han på trening. Nå har han begynnt å trene søndager og, for sikkerhets skyld.

Problemet er at jeg ikke vet om det er jeg som syter, eller om jeg faktisk har litt "rett" her.

Jeg synes vi fortsatt har mye å gjøre her hjemme før jenta kommer (Termin i desember), og jeg trenger generellt å ha litt kjæreste tid med han nå, midt oppi hormonhelvete.

Jeg har sagt til han at fra 3 uker før termin, og i allefall ett par måneder etter fødselen skal han pent få holde seg hjemme både fra trening og overtidsjobbing.

Er dette for mye å forlange?

Jeg tror ikke han skjønner helt hvor tungt det er for meg allerede (er kun jeg som ordner å rydder hjemme), og jeg tror ikke han har den fjerneste anelse om hvor tungt det kommer til å bli for meg etter fødselen.

Hvor lenge "krever" dere at mennene deres skal være hjemme før/etter føddsel?

Er det for mye av meg å forlange at han skal være kun hjemme hos meg i noen måneder etter fødsel, eller burde jeg krever mer?

Bah. Frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes du krever litt i overkant, ja :-)

Overtid kan jo være vanskelig å unngå for mange, og trening kan være viktig for hans velvære også! Når det er sagt, kan du faktisk heller kreve at han hjelper til når han er hjemme.

Er tydeligvis ikke noe særlig hjelp i han når han er hjemme NÅ, så det er tvilsomt at flere timer hjemme vil hjelpe noe særlig. Bli enige om hvilke oppgaver som han SKAL gjøre i løpet av uka. Hvis han gjør dette, kan han jobbe overtid og trene frem til fødsel. Etter fødsel syntes jeg at det er en selvfølge at han kutter NED på det meste som skjer utenfor hjemmet. men å kutte UT ting helt syntes jeg hørtes voldsomt ut.