Gå til innhold

TIPS MOT KVALME MOTTAS MED TAKK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingefærdrops og sea band. Ingefærdrops fåes kjøpt i tyrkiske forretninger og sea band i helsekosten

Skrevet

Du får også kjøpt seaband på apotek, de hjalp meg. Selv om jeg spydde i 4 mnd hehe.. men grønne epler, salt potetgull, lakris, salte ting, druer, saftis hihi, ja det er noe av det jeg spiste iallefall...

Skrevet

Ta et glass med 60% farris og 40% eplejuice. Drikk dette med ei gang du står opp. Funker som bare heia på meg!

Skrevet

Ingefær - syltet eller rå, evt Ingerfærte.

Skrevet

Det er dessverre ikke slik at det er 1 ting som hjelper alle mot kvalme. Har lett og leter fremdeles etter denne tingen nå i 3.svangerskap. Men det som lindret litt var salmiakkpadder/tyrkisk pepper e.l og postafen reisesyketabeletter. (Fikk resept på det fra legen,men kan kjøpes respetfritt. Vil alikevel råde deg til å spørre legen først)

Andre råd jeg har fått fra lege/jordmor:

B6 vitamin

Eplejuice blandet med farris (Uansett bra å drikke ved stort vesketap)

Ingefær

Spis ofte, men lite hver gang.

Ellers er vel hvile den beste medisin......

Lykke til i kampen mot kvalmen!!

Skrevet

Det eneste som har hjulpet for meg, er å unngå stress! Så ta livet med ro og hvil! Kanskje eneste løsning er sykemelding for en periode til den verste kvalmen har gitt seg.

GOd bedring!

Skrevet

Seabands (vet ikke om de hjalp så veldig, men brukte de hele kvalme perioden), ingefærkapsler, ristet loff m/litt smør, ritz, knekkebrød, appelsin juice, "milde" epler.

Spise litt annen hver time (slik at magen har noe å jobbe med hele tiden), det hjalp meg.. Verste var å gå på tom mage, da ble jeg bare 10 ganger værre!! Ellers så slappet jeg av og sov mye :-)

Håper du blir bedre snart! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...