Karima Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Ingefærdrops og sea band. Ingefærdrops fåes kjøpt i tyrkiske forretninger og sea band i helsekosten
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Du får også kjøpt seaband på apotek, de hjalp meg. Selv om jeg spydde i 4 mnd hehe.. men grønne epler, salt potetgull, lakris, salte ting, druer, saftis hihi, ja det er noe av det jeg spiste iallefall...
Mamman til Mia Camilia Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Ta et glass med 60% farris og 40% eplejuice. Drikk dette med ei gang du står opp. Funker som bare heia på meg!
Mortiletbittelitenurk Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Ingefær - syltet eller rå, evt Ingerfærte.
Grillet kylling Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Ritz kjeks og salt lakrits:)
To gutter og en jente Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Det er dessverre ikke slik at det er 1 ting som hjelper alle mot kvalme. Har lett og leter fremdeles etter denne tingen nå i 3.svangerskap. Men det som lindret litt var salmiakkpadder/tyrkisk pepper e.l og postafen reisesyketabeletter. (Fikk resept på det fra legen,men kan kjøpes respetfritt. Vil alikevel råde deg til å spørre legen først) Andre råd jeg har fått fra lege/jordmor: B6 vitamin Eplejuice blandet med farris (Uansett bra å drikke ved stort vesketap) Ingefær Spis ofte, men lite hver gang. Ellers er vel hvile den beste medisin...... Lykke til i kampen mot kvalmen!!
1+1=2* Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Det eneste som har hjulpet for meg, er å unngå stress! Så ta livet med ro og hvil! Kanskje eneste løsning er sykemelding for en periode til den verste kvalmen har gitt seg. GOd bedring!
Stine-mora Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Seabands (vet ikke om de hjalp så veldig, men brukte de hele kvalme perioden), ingefærkapsler, ristet loff m/litt smør, ritz, knekkebrød, appelsin juice, "milde" epler. Spise litt annen hver time (slik at magen har noe å jobbe med hele tiden), det hjalp meg.. Verste var å gå på tom mage, da ble jeg bare 10 ganger værre!! Ellers så slappet jeg av og sov mye :-) Håper du blir bedre snart! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå