You can do it! Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Sønnen min på 1,5 år skal inn å ta mr i narkose, jeg har ikke fått innkallelse enda, bare beskjed om at vi skal få en. Så da lurer jeg på om noen har vært på dette og vet hvordan det foregår?
~Roskva~ Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg har tatt MR, men siden jeg var voksen og ikke har klaustrofobi, hadde jeg ikke narkose. MR foregår ved at pasienten legges på en båre, som føres inn i en stor, rund elektromagnet - denne lager bilder av kroppen din ved hjelp av magnetisme. Man får mye bedre bilder av kroppens bløtdeler på denne måten enn ved bruk av vanlig røntgen. Ikke er det så farlig som vanlig røntgen heller :-) Det er veldig viktig at pasienten ligger i ro inne i MR-maskina, ellers blir bildene dårlige. Det er nok derfor de vil legge sønnen din i narkose først :-) Du kan sikkert sitte ved siden av ham, eller i naborommet og se på ham mens bildene tas. Det går helt sikkert kjempefint. Lykke til, da.
Ksenia & Anjem Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Ja sønnen vår har vært på MR i narkose da han var 6 mnd.. Han er 8 mnd gammel nå og skal snart til ny MR. Synes det var fælt å se på..Han fikk en maske over nesen og kjempet imot i en 10-15 sekunder. Så sovnet han..Da var det greit..Vi måtte gå ut etter dette,men da sov han så da gikk det greit.. Du kan lese mer om MR i narkose hos barn på www.rikshospitalet.no
Turid Laila Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Var på sykehuset med mini for et par uker siden og gjorde det samme. Det gikk veldig greit. Foregår slik som hun over her sa. Vi fikk ikke være inne hos han etter han var i narkose. Da satt vi utenfor og ventet. etter narkosen er de veldig groggy og ustø Og supersulten. Det var i hvert fall gutten vår. Fikk dra hjem samme dagen, og han var i fin form. Det følger nok med masse info sammen med brevet om oppsatt time.
You can do it! Skrevet 17. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2008 Takk for beroligende svar alle sammen. Regner med at vi får mer info etterhvert, men jeg kjente at det knøyt seg litt i magen når jeg skjønte at han skulle få narkose. Det går ofte så lang tid før papirer og innkallelser osv kommer, så da får jeg så mye tid til å tenke og uroe meg. Det er vel helt vanlig prosedyre, så da går det nok bra;)
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Hei, jeg fikk innkallelse til ullevål da jentungen var 3 mnd, stod at det var MR i narkose, men de brukte ikke det på mi jente, de surret henne fast på en slags planke, så ut som en mumie stakkar, så litt brutalt ut men da ligger de helt stille og jeg syns det var bedre sånn enn at de brukte narkose,hun gråt for det var ikke noe gøy å ligge bom fast, men det gikk fort over og hun kom inn i trommelen.Jeg ringte sykehuset før hun skulle inn jeg og ble satt over til radiolog avdelingen og fikk prate med de som gjorde MR daglig og spurte om hvordan man gjorde det, du kan jo gjøre det du også sikkert, da fikk jeg egentlig svar på alt jeg lurte om.Jeg fikk også være med henne inn i rommet hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå