Gå til innhold

ALLE ULL ELSKERE SE HIT!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden dere bruker ull under, bruker dere flere lag med ull utenpå i steder for jeans, joggebukse e.l??

Jeg har en del ullundertøy, men ikke til lag nr 2 hvis dere skjønner....

Lurer bare på hvordan dere kler barna med ullen:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

når jeg sender de i bhg, så er det ull under, og "vanlig tøy" over... men når de skal være ute, så er det ull og fleece som gjelder

Skrevet

Spørs litt hvor kaldt det er - ikke veldig kaldt så tar jeg vanlig joggedress over ullundertøyet hennes. Er det kaldt har jeg ullundertøy (body/genser + strømpis) og så en ullkosedress over (2-delt) og ullsokker. Under vinterdressen er det som regel ok her jeg bor på det milde vestland.

Skrevet

Sånne ullkosedress, hvor får man kjøpt det da? Hørtes godt ut:)

Skrevet

Kosedress og kosedress, det er jaffal det jeg kaller det :o) På sparkjøp har de noe jeg tror heter iris (fikk til jul i fjor), det er ullfrotte og superdeilig. Nupper litt, men gjør jo samme nytten likevel. Og så har jeg noe fra Cubus også i denne ull/bomullsblandingen - genseren har litt søtt mønster, og så er det ensfarget "pysjbukse" til. Har også en litt vid ullbukse fra Janus til samme formål.

Skrevet

Ull under vanlig tøy. Det er jo bomull, så det fungerer fint sammen med ullen.

Under utedressen er det to lag ull. Har sånn heldrakt utenpå ullundertøyet.

Vi har veldig kaldt og trekkfullt gammelt hus (får heldigvis nye vinduer i oktober) og har noen ganger to lag ull hjemme. Da har vi et to delt sett utenpå ullundertøyet. (Det bruker vi forresten under dressen også)

Og den buksa de har på nøstebarn i ribbestrikk, har vi utenpå ull som myk bukse i hverdagen. På helgetur i vogna når det er opp og ned av posen, er den veldig fin på høst og vår. (Kjøpte stor strl og har brukt den i to sesonger. Den varer to til. Den kan brettes opp minst femten cm.)

Skrevet

han har altid ullundertøy, og nå som det ikke er så kaldt så har han joggedress over.

men når det blir litt kaldere så har jeg en tykkere ulldrakt fra baby shop som er helt fantastisk. med mikk line ullfliss dress over da så blir det aldri noen sinne kaldt.

har janus ull lue med hals under den vanlige lua med hals på ekstra kalde dager, og når det er som nå så bruker jeg bare ull lua. :-)

Skrevet

Oi, jeg kjøpte faktisk en sånn bukse fra Janus her.. den hadde jeg glemt... Må sjekke sparkjøp da.. men hvordan er de i størrelsen? Kjøpte 2 år i janus og det passer fint, litt lang på beina men ellers bra...

Skrevet

Jeg husker ikke helt, skulle sjekekt, men det ligger til vask (helt fra sesongen, haha). Jeg fant det ikke på nettsidene, så kanskje det er en butikk-ting. Men de var gode og "stramme" rundt håndledd og ankler så man kan nok godt ha en str eller to for store og heller bruke det lenger/over 2 sesonger. Gensern var litt lenger bak sånn at de ikke får glipe når de setter seg - genialt! Ensfarget rosa er den vi har.

Skrevet

Jeg fant Iris på krabaten.no... Så godt ut det:)

Skrevet

tynt ullundertøy innerst, altså longs, langermet trøye og ullsokker. Så har jeg ullfleece bukse/jakke utenpå eller ullfrotte buske/jakke/genser. Janus har fine ulldresser eller to-delte dresser. Ellers hadde sparkjøp iris ullfrotte dressene men de har gått ut av produksjon.. Kjedelig for de var fine selv om de nuppet litt. Har heldigvis fra i fjor som fortsatt passer.

Dette har lille under parkdressen eller regntøy på sure dager, og når vinteren kommer så er det det hun har under vinterdressen med ullfor.

Noen ganger har hun hjemmestrikka ullbukse på og genser om det passer bedre.

Skrevet

Var deg jeg prøvde å lokke til meg... Hehe... Les ditt for noen dager innlegget ditt for noen dager siden... Hehe...

Må gå til innkjøp av 2.lags klær skjønner jeg... har en bukse, men det holder ikke i vinter... hehe..

Takk for svar:)

Skrevet

Ullbody/Ulltrøye - ullstilongs - ullsokker (sånne tynne)

På kalde dager

Todelt ulldress eller fleece utenpå

Ellers joggebukse og genser

Jeans ol. bruker jeg ikke på dem i barnehage, eller når de skal ut.

Skrevet

hahaah! Du visste jeg kom til å svare liksom! Jeg som er så fanatisk at jeg tar av lille bomullstrusene på svarte vinteren liksom! Jeg må virkelig finne et sted de selger ulltruser til unger på 4 år!

Skrevet

Linken funker ikke men skal nok finne de for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...