Gå til innhold

Kommer ungene deres i senga deres om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og får de da ligge der, eller blir de fulgt tilbake?

Lillemor har nå den siste måneden kommet inn til oss på natten, samboer bare reiser på seg så hun kan krype inn bak han.

I begynnelsen da hun ble fulgt tilbake gikk det helt greit, ingen sure miner, men nå etter hun har sovet en stund med oss noen netter blir hun sur om hun blir fulgt tilbake med en gang.

I natt flyttet jeg henne helt mot samboern da hun hadde lagt å makket på meg en stund, hva gjør du spurte han, svarte at jeg bare flytter henne til deg siden det er du som vil ha henne i vår seng. Da bærte han henne tilbake, og hun sutret i 10-20 min.

Hun er snart 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, eldste jenta vår har aldri brukt å komme inn til oss, selv om hun fikk storseng før hun var 2 1/2 år. De få gangene hun kommer inn er det på grunn av at hun har drømt eller noe, og da vil hun at vi skal bli med tilbake til henne en liten stund. Hun er ikke ivrig på å oppi senga til oss.

Minstejenta sover i sprinkelseng på vårt rom ennå, og hun ligger bare i sin egen seng.

Ingen av dem er noen gang blitt tatt opp i vår seng.

Hvis dere ikke vil ha henne i senga må dere nesten følge henne tilbake med en gang hun kommer inn på rommet, før hun rekker å legge seg. Det går ikke lang tid før hun skjønner at hun ikke får ligge sammen med dere.

Skrevet

Er klar over det, selv sover jeg så godt at jeg gjerne ikke reagerer før hun har lagt der en god stund, og da er det jo gjort allerede.

Jeg har sagt noen gang hvis jeg har våknet at du må jo ikke slippe henne inn i senga, men jeg føler at om jeg går tilbake med henne da når pappaen har "sagt det er greit" blir jeg "den store stygge ulven".

Vi må nok snakke litt om dette, og bli enige om hvordan vi må gjøre det. Samboer ligger ytterst, slik at det er alltid på hans side hun kommer inn.

Skrevet

Ja, det er greit at dere er enige om hun kan få ligge der før dere gjør noe overfor henne:)

Skrevet

Jeg er alene med vesla og en periode var det sånn at hun kom inn til meg hver eneste natt. Da hun var 3-4 år fant jeg ut det var til vårt eget beste om hun sov i egen seng og benyttet klistremerke-metoden. Vi gikk i svømmehallen når hun hadde fått så og så mange klistremerker. Etter det har hun bare sovet hos meg når hun er syk...

Skrevet

Er forøvrig enige om at hun ikke kan ligge der, er vel kanskje ikke så enkelt å gjennomføre midt på natta.

Skrevet

Lillemor sover i senga med meg når vi er alene her, syns det er koselig begge to, finnes ikke no nydeligere morgenansikt å våkne til, en liten hand som holder i min og sier god morgen mamma`n min med rusten barne stemme : ) Men når kjæresten min er her, noe han ofte er, sover hu i sin egen seng og har ingen problemer med det!

Skrevet

Nei, han ha aldri kommet inn til oss om natta. Sover i egen seng.

Skrevet

Ikke nå lenger. Det er mer spennende å gå ned i stua og leke med lego, eller snike til seg noe spiselig. Vi fulgte tilbake da han kom luskende inn til oss.

Skrevet

ja begge to kan i perioder komme. Det er verste er hvis begge finner på å våkne på samme natt og komme. Problemet både til meg og mannen min er at vi har stor seng så barna kryper forsiktig opp i fotenden og legger seg stille ned og sovner. Så våkner vi og har ikke peiling på når de kom. Vi kan av og til da bære dem sovende inn i sengen sin igjen, men hvis det er for tidlig på morgenen så våkner de og da er det bare rett tilbake.. Har bestemt oss nå for å ta ett oppgjør før nr tre kommer, og følge de inn hver gang vi oppdager dem uansett hvor mye grining det blir. Men kommer til å fortelle dem dette om kvelden når de legger seg. Og forklare dem hvorfor. Slik at de skjønner hva som skjer på natten når de "plutselig" ikke får lov..

Skrevet

Nei, det har ingen av våre gjort. Vet ikke om det har noe å si at de har sovet i egen seng helt fra fødselen av....

Skrevet

Jenta vår ligger alltid i senga vår når vi våkner, så i løpet av natten (eller kanskje tidlig morgen) kommer hun inn til oss, jeg mener det ikke engang, hun ligger der bare når jeg våkner ;) det har vært sånn i noen mnd nå! syns det er koselig, men det kan bli litt trangt noen ganger! hun er 3 år

Skrevet

skulle stå jeg merker det ikke engang

Skrevet

mitt-skjønne-trekløver

Lillemor har og lagt i egen seng fra fødselen av, plutselig begynte hun å komme inn til oss for 1 mnd tid siden. Hun er snart 3 år.

Skrevet

Nei ingen av våre tre kommer inn i senga. Har hendt at mellomste har komt inn en utrolig sjelden gang. Men når de er syke er det noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...