Me&myI Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Min lille skatt fyller 4 mnd 19 sept, og plutselig er vi "ute av balanse" i rutinene våre. Etter et besøk på helsestasjonen ble jeg anbefalt å gi han tillegg etter amming siden han veier lite (5550 g forige uke). Han har hatt jevn vektoppgang siden fødselen, bare alltid vært litt under "normalen". Han har hittil tatt imot tillegget, gulpet mye, men fått beskjed om å fortsette "kjøre på"... Nå er rutinene snudd på hodet. Han spiser så mye kveld og tidlig natt at han får en lang periode mellom kl 04.00. og til langt utpå formiddagen hvor han ikke ønsker mat, bare sove. Dette har igjen gått utover min melkeproduksjon. Han avviser puppen. Noen som har erfaring med å klare flytte en slik "sove uten mat - periode" over til nattestid? For det hadde jo vært mer praktisk å hatt den på natten, ikke på dagtid. Og jeg er i det hele tatt usikker på om han trenger dette tillegget, han har alltid vært fornøyd etter kun ammingen. Noen med lignende erfaring som har noen tips?
Grateful mom Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Snuppa mi er akkurat 4 mnd nå. Hun veide ca 5100 for 2 uker siden, og har alltid ligget litt under normalen eller akkurat på streken. Hun har stort sett virket tilfreds hele tiden så verken hs eller jeg følte det var behov for noe tillegg siden hun fulgte godt etter på utviklingen. Ønsket heller ikke gi tillegg siden dette kunne gå utover produksjonen min, og siden hun var tilfreds har vi ventet og ventet, og nå har hun begynt å legge på seg! Skal veie henne i dag.. Våre rutiner er slik; Mat kl 7, 10, 13, 16, 19 og litt ekstra før leggetid rundt kl 20.21. Soving kl 9, 12, 15, noen ganger en liten lur kl 18 også rundt kl 20-21. Da sover hun ca til kl 24-02, mat, og deretter til kl 05-07 en gang. (Alt ettersom jeg klarer å flytte henne tilbake til sengen etter mating... sovner jo selv.. Vi prøver å holde disse rutinene ganske strikt, og følger rytmen så godt det lar seg gjøre. Da er snuppa stort sett alltid tilfreds og blid og sover godt om natten. Det er også viktig at jeg står opp tidlig med henne, hvis ikke blir alt bare tull.. Kanskje det kan være en løsning for dere?
Me&myI Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2008 Takk for svar! Dette ligner på den rutinen vi hadde før vi startet med tillegg, bare forskjøvet med 1 time, så skal jammen prøve å innarbeide den igjen!
aragon Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Hvis han følger sin egen kurve ville jeg kun fortsatt med amming og heller begynt med f.eks litt grøt i tillegg istedenfor MME. Du ville ha merket om han ikke fikk i seg nok næring på annen måte enn kun vekten hans. Jeg begynte å miste melka når gutten min vår 3mnd, da var han samtidig aldri fornøyd etter amming og generelt mer urolig/misfornøyd. Antall tissebleier er også en pekepinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå