Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Luerer litt på det, eller er det bare å møte opp?? Noen salonger har jo ikke åpningstider, men baserer seg på telefonavtaler (da er jo saken grei), men i litt større salonger/butikker?? Nå er jeg 1.80 høy, og høyden ligger i bena (høres fint ut, ikke sant, men er nok desverre ikke noe modellspire, 15kilo for tung til det..), kan det da være lurt å nevne slike ting slik at de får "forberedt seg"? Hvordan er lengden på brudekjoler egentlig??? Rart om de ikke generellt sett er veldig lange,- for det er jo umulig å "sy på" ekstra lengde på en kjole, men den kan alltids legges opp...Men nå er jo mange brudekjoler kanskje veldig vanskelig å legge opp pga mange lag, perler/stener påsatt på kanten osv...Redd for at alle kjolene vil bli for kort, har mine livs mareritt når jeg skal kjøpe bukser, og gruer med til å lete etter lang kjole, har nesten ikke prøvd lange selskapskjoler i løpet av hele mitt liv, for lange kjoler som blir for kort gjør at jeg ser ut som en forvokst kjempe...... Huff, dette føler jeg kan bli en meget positiv opplevelse, eller mitt livs mareritt til gangs... (av busker kan man alltids kjøpe herrebukser, MEN kjole.....)
Sivalur Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Du kan bestille på en hverdag. Der jeg kjøpte tar de ikke sånne prøvetimer på lørdager, hvertfall ikke på bestilling. Men jeg møtte opp en lørdag, og fikk bra med hjelp likevel fordi butikken var tom. Jeg er 1.75 høy med lengden i bena, og fant en perfekt kjole med en gang. Ja ikke er jeg sylfide heller.. Så tror ikke det trenger å bli noe problem. De som jobber der er som regel veldig flinke til å se hva slags type du passer. Lykke til! Evt kan du kjøpe min brukt når jeg har giftet meg snart..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 He-he, legg den ut på FINN, du, skal lete der, oghusk å skriv hvor lang du er. Skal ikke se bort fra at jeg tar kontakt etter hvert da )
Sivalur Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde faktisk tenkt til å kjøpe kjole på Finn - skulle bare i en butikk for å se litt hvilke typer kjoler som passet meg, siden det ofte er slik at man kler noe annet enn man tror. Og tror du ikke jeg endte med å kjøpe den aller første kjolen jeg prøvde... jaja. sånn kan det gå! Nydelig er den hvertfall. Lykke til med prøving!
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Jeg dukket bare opp i butikkene, fikk kjeft for fikk vite at man egentlig skulle bestille time. Gikk fint allikevel siden jeg var eneste kunde i butikken! :-) Fikk beskjed om at kjolen min måtte sys opp, jeg er jo bare 1.60 høy, og at alle kjoler ble laget til 1.80 høye mennesker, så da skulle jo du være innenfor. Bare husk å bestille kjole minst 3 mnd før bryllupet hvis du kjøper i salongen, er litt ventetid for å få levert kjolen fra butikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå