Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Sønnen min på 1,5 år sutrer så veldig for tiden. Han har dager innimellom hvor han glimter til med mange blide timer, men stor sett så sutrer han. Han er i bhg. så får utfoldet seg der. Å vi bruker god tid på morgenen til å spise frokost og kose oss. Leker litt osv. Henter han også tidlig, så vi har en del tid på ettermiddagen også.. Han får ikke tenner.. Han drar ofte i meg å sier "kom kom".. Jeg tror kanskje jeg må begynne (eller har begynt da) å fortelle han at "nå lager mamma middag, vi kan leke når mamma er ferdig".. Han er ikke for liten til å skjønne at han må vente litt? At jeg ikke kan komme hver gang han drar i meg.. Det vil vel ikke føre noe god tmed seg om jeg skal rette meg etter han når det gjelder alt? I dag så bare dro han i meg mens jeg sto på badet og skulle stelle meg. Han sutret/gråt masse.. Etter at jeg hadde stelt meg (firte ikke på det jeg sa i dag) så tok jeg han på fanget å forklarte han at jeg måtte gjøre meg ferdig før jeg kunne bli med han osv. Han satt stille og lyttet... Om jeg gjør det hver gang vil han kanskje forstå etterhvert? Jeg er alene med han ,så har ingen til å avlaste meg.. Heller ingen som kan leke med han når jeg er opptatt.. Men han burde vel kunne leke litt alene nå? Jeg har også bestemt (eller prøver da) at når han våkner før kl. 06.30 så er det fortsatt natt. Så da ligger jeg i senga til kl. 06.30.. Han skal dra meg opp, for han klarer ikke leke selv. Barnetv ser han på i 10-15 min. bare.. Han må vel lære at han kan ikke bestemme alt? Sliter så med dårlig samvittighet.. Lurer på hvordan jeg skal klare å oppdra han alene.. Jeg vet så godt hva jeg vil gi han av verdier å alt.. Men det er det å utføre det.. Jeg hørte at i de beste familier på tv 2 hadde dette oppe på mandagen (alenemødre). Men fikk ikke sett.. Få sse reprisa på lørdag.. Få noen tips.. Men er han for liten til å forstå sånt nå? Ja dette ble langt.. Men åååå den sutringa er slitsom asså..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Gutten min er 16,5 mnd og er akkurat som gutten din. Og ja, jeg HÅPER dette er en fase!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå