Gå til innhold

Fly i uke 31....går det greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 40 minutters flyreise.... Er det dumt å fly så sent i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare at de fleste flyselskaper flyr ikke kvinner som er i uke 36 eller mer. men du kan jo undersøke det litt :) ring å hør så får du ett bedre svar enn det jeg kan gi ;)

Skrevet

Dett går så fint så! Dei fleste flyselskap vil ha legeattest etter veke 36, og ikkje ta deg med i dete heile etter veke 38. Men veke 31 er heilt uproblematisk, bare ta med helsekortet sånn at du kan dokumentere termindato om nokon lurar.

Skrevet

Ingen problem så lenge legen sier det er ok:-)

Bør nok få deg en legeerklæring.

Skrevet

Jeg fløy i uke 30, og den turen var på 6 timer. Hadde ingen problem ved innsjekking. Hadde med en legeattest som fortalt når termin var. Skal du fly innenlands holder det sikkert med helsekortet. Støttestrømper anbefalles. God tur!

Skrevet

Gløymte å seia at eg sjølv fløy ein ti-timars tur i veke 32, utan problem. Dessutan mange småturar (1-2 timar) tom. veke 37, også utan problem.

Skrevet

så lenge du føler deg bra, går det helt fint. værste er ventinga på flyplassen. var på bryllupsreise til tenerife i uke 30-31. 5 timer fly. hvis du er stor, kan det være greit med bekreftelse på at du ikke er lenger på vei enn du er. gi beskjed til den som sitter foran deg om å ikke legge ned setet.. så går nok resten bra =)

Skrevet

SAS krever i alle fall ingen legeattest før uke 36, men etter den tid var det mer problematisk, også fordi reiseforsikringa ikke dekket reiser fr og med uke 36.

Jeg sjekka bare ut SAS, men de hadde i alle fall veldig grei info på nettsida si om hva de krevde.

God tur! (Og støttestrømper til 40 min flytur? Spar pengene, om det er eneste gangen du skal bruke dem.)

Skrevet

Tusen takk alle sammen for oppmuntring!! Høres jo ut som det skal gå greit da:)

Skrevet

Hei, jeg fløy i uke 30 på en 3 timers tur. Det gikk greit, men syntes det var litt ubehagelig, jeg da. Følte mye press i magen, og den var konstant steinhard samtidig med mye liv...

Men en så kort tur ville jeg ikke være bekymret for.

God tur!

Skrevet

Jeg fløy i uke 31, 4 timer lang flytur - gikk så bra så:)

Bestilte sete ved midtgang - og det var veldig lurt. Da kunne jeg ut og tusle så mye jeg ville, og løpe frem og tilbake på do... hehe:)

Synes ikke det var noe anderledes å fly nå, enn ellers, annet enn at det var litt trangere i setet... hm, skjønner da ikke det?! Strøk på magen hele tiden under takeoff og landing, var redd snuppa skulle bli redd;) Men tror det gikk helt fint:) Hun sparket akkurat som vanlig, verken mer eller mindre.

En ting; jeg ble EKSTREMT tørst under flyturen. Tror jeg drakk nærmere 3 liter...

Bruk støttestrømper og husk å spis og drikk og beveg deg, så går det helt fint.

Jeg hadde med helsekortet, men ingen som kommenterte at jeg var gravid i det hele tatt, verken på innsjekk, security, flyvertinner... nesten litt skuffa jeg;)

God tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...