Trulsine Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Er bare 40 minutters flyreise.... Er det dumt å fly så sent i svangerskapet?
Blanco Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Prøver å få svar på det samme selv, bare at jeg skal fly i uke 26... Jeg har hørt så masse forskjellig (som med det meste andre som har med graviditet å gjøre..;-)) Jeg har en venninne som studerer et stykke unna der hun kommer fra og hun ville helst føde i hjemmetraktene. Hun fløy hjem da hun hadde 5 uker igjen, flyreise på ca 1,5 time. Hun måtte ha legeerklæring, men fikk inntrykk av at det kun var for at flyselskapet ville ha en ekstra sikkerthet så hun ikke fødte på flyet. ..
Maya_1 Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Siden Braathens selv opererer med en "4 uker før termin" grense for å tillate flygning skulle jeg tro dette går helt fint Generelt, men er det spesielle medisinske forhold med deg eller du har hatt spesielle problemer ville jeg hørt meg egen lege først.
Giinaღ Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Skal også fly i uke 32. Er usikker på om jeg kommer å gjøre det faktisk i og med at jeg har lav morkake. Sykehuset sa ingenting om dette, men har lest at mange fraråder det pga. økt trykk og økt fare for blødninger. Kommer ikke å ta noen sjanser iallefall. Man må nesten føle på dette selv, tror jeg. Jeg er overengstelig som person og vil ikke utsette meg for noen risiko.
Fru Anna Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Hvis du føler deg frisk og opplagt og ikke har hatt noen store komplikasjoner så langt så er det ingen fare å fly. Skal selv ut å fly både i uke 26 og i uke 35 (selvfølgelig bare hvis jeg fortsatt er i form når den tid kommer). Jeg skal fly med ryanair nå første gangen og der vil de ha en bekreftelse fra legen om at det er trygt for meg å fly, mens i uke 35 skal jeg fly med KLM og der er det "4 uker før termin" regelen som gjelder. Bare husk støttestrømper, godt med vann og opp å gå litt så ofte du kan, nå var det jo ikke så lang tur du skulle ut på heller så jeg kan ikke skjønne at det skulle bli no problem, men alt kommer selvfølgelig an på formen!
Trulsine Skrevet 17. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2008 Takk for svar alle sammen:) Tror jeg må tenke litt på det ja, er nok litt overbekrymret for at noe skal gå galt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå