heisand? Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 han flytter stort sett rundt oslo. men hvor langt unna kan jeg flytte? vi har ingen ordning, han bare sender sms når han vil se ungen. kanskje hver tredje fjerde uke...
Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Du kan vel flytte akkurat så langt som du har lyst til. Men tenk deg om før du flytter langt ... barn bør jo ha kontakt med begge foreldrene dersom det er mulig!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Så langt du vil. Om dere har delt foreldreansvar må du derimot ha hans velsignelse om du vil flytte utenlands.
heisand? Skrevet 17. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2008 mener det var noe snakk om at den som ungen bor fast hos ikke kan flytte så langt en vil? men var bare snakk? er jo litt kjedelig om man finner en ny man 5timer unna og med unger der og. så kan jeg ikke flytte til han
bullebull&gullegull Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Vet ikke hvordan reglene er på sånn. men her flyttet barnemor til helt andre siden av landet da hun fant ut at hun var gravid. Bf hadde visst ikke noe å si i det. Det har resultert at de ser hverandre kanskje bare et par ganger i året. De har jo ikke noe ordentlig foorhold til hverandre. Hun er 2 år nå. Jeg ville tenkt litt etter hva jeg hadde forventet av bf. Er han interessert i ungen sin så ville jeg kanskje ikke flyttet så altfor langt unna. Hvis han ikke er så altfor interessert uansett ville jeg flyttet dit det hadde passet meg best. Hver 3. 4. uke hørtes ikke spesielt mye ut men... Hvor lenge har han ungen da? Er han bare på besøk eller har han ungen alene? Og hvor gammel er ungen? Her er planen at når dattera blir stor nok til å kunne fly alene skal vi bli bedre kjent med henne der oppe og så heller begynne å ha henne i litt ferier og sånn. Det tar 7 timer fram og tilbake sånn som det er nå og det lar seg derfor ikke gjøre at i ser henne oftere. Men som sagt jeg vet ikke reglene på dette da )
Gjest Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Det er et lovforslag på det, men det er langt igjen før det ev. blir vedtatt og trår i kraft.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Du tenker på et lovforslag som nok ikke blir vedtatt. Så enn så lenge kan du flytte hvor du vil, og personlig tviler jeg sterkt på at slike begrensinger kommer.
heisand? Skrevet 17. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2008 ungen er 1månder og det er bare snakk om kafebesøk og så når bf ikke gidder mer så er det ferdig... så han er ikke så interessert. blir vel ingen interesse når han får unge med eventuelt ny dame, kjenner jeg han rett. ikke at jeg flytter til nordnorge for å finne meg type...
bullebull&gullegull Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 jeg ville kanskje snakket litt med bf? si at du har tenkt og flytte dit eller dit. spørre hva han tenker om det og om han har planer om å involvere seg mer eller mindre da. men er han ikke interessert hadde jeg valgt det som var best for deg og ungen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå