Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 De som tror de er blitt fullkomne eller bedre mennesker etter at de ble kristne, har misforstått. I Kristus er vi forandret i ånden, men ikke i sjelen. Derfor er vi ikke fullkomne, og vi lurer oss selv hvis vi tror vi er det. Men vi lurer ikke Gud. Kanskje lurer vi noen mennesker? Dét er i så fall fryktelig trist. Selvgode og fordømmende kristne skader Guds rikes framgang. Ved å fremstå perfekte, kan kristne skremme vekk de som ikke føler seg sånn: De som strever og har tungt å bære, de Jesus ber komme til seg. Jesus gjorde ingenting for sin egen selvhevdelse. Han var ydmyk og hengiven. Han gikk blant fattige, prostituerte og barn. Mennesker uten særlig status på den tiden. Jesus er et forbilde for oss. Det blir helt galt hvis vi tar Guds plass, og kaller folk utenfor våre egne kretser for syndere. Gud trenger ikke meg. Men Gud ønsker lille meg, med det lille jeg har. Dét er nåde. Det gjør meg ydmyk.
mini1987 Skrevet 18. september 2008 #3 Skrevet 18. september 2008 Må nok si meg enig med deg. Ingen er fullkommen. Bibelen sier at vi alle er syndere. Var vi fullkommen hadde vi ikke trengt at Jesus Kristus døde for oss. De fleste har det vel på samme måte som Paulus som sa :Det gode som jeg ønsker å gjøre, det gjør jeg ikke, men det onde jeg ikke ønsker gjør jeg.... Vi vil så gjerne gjøre det gode, men opplever så ofte at vi ikke klarer å gjøre allt rett. Vi er rett og slett ufullkomne, og det vet Gud. .. Derfor sendte Gud sin enbårne sønn til jorden for å løskjøpe oss fra døden, så alle som tror på ham, og angrer sine tidligere synder , og vender seg bort fra disse kan få evig liv.
trubbel and bubbel Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Merkelig overskrift her Akkurat som alle kristne går rundt og tror de er perfekte Det stemmer jo ikke
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Mange ikke-kristne som ikke kjenner så mange kristne tror at kristne tror de er perfekte...
mortilgutt Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Takk og pris for at me kristne ikkje er perfekte!!! Kva skulle me med Jesus då? Det er grunnen til at me alltid har behov for han og hans tilgjeving KVAR DAG! Det betyr ikkje at me har "lov" til å gå ut og synda igjen. Like vel gjer me det. Me er ikkje syndarar fordi me gjer synd, men me synder fordi me er syndarar. Difor kom Jesus til jorda og døydde på korset for å betala all vår skuld. Når me tek imot Jesus som vår frelsar vil Gud sjå Jesus når han ser på oss. Det vil ikkje andre menneske. Sjølvsagt så vil livet vårt verta påverka av det me tek til oss. Tek me til oss mykje av Guds ord, vil det merkast av andre. Det betyr ikkje at me har vorte betre enn andre, men me har ein plass å gå til med nederlaga våre. Dei som kaller seg kristne og som lever 100% som før.....er dei verkeleg FRELST? Kven er Jesus for dei? Det kan ingen andre enn dei sjølv svara på. Er det gull alt som SER UT SOM gull??????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå