Gå til innhold

Fortell litt om 2-åringen din er du snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om min er splitter pine gal, så det hadde vært fint å bli litt beroliget :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Splitter pine gal.....? ....hehehe. Min 2-åring er ogå splitter pine gal, full av energi og blitt litt små sprø. Har humor til tusen her.

Hva skal jeg si om han ? Han prater masse, laaaaaaaaange setninger. Må kommentere absolutt alt han ser, hva mamma gjør, hva pappa gjør, hva lillesøster gjør, hva han gjør, hva de gjør på tv, hva de gjør i bhg osv.....munndiarè er vel det rette ordet...hehe.

Som sagt så har humoren virkelig kommet i gang. Å tulle hele dagen, det er morsomt.

Han elsker biler, motorsykler og snekring. Så han er veldig typisk gutt. Beste han vet er å være med pappa`n på jobben, der lærer han å bruke drill, hammer ol og det er ufattelig moro.

Å være i bhg er også veldig moro. Der er han som regel bare sammen med de store gutta og lærer mye "bøll" av de....hehe.

Mat er oppskrytt. Han var ekstremt glad i mat frem til han var rundt 20 mnd. Nå kan han leve på 1 skive i løpet av dagen.

Vet ikke helt hva du vil vite, så litt vanskelig å skrive mer. Hvis det er noe spesielt du vil vite, så spør gjerne : )

Skrevet

Jeg har to tette 7 mnd og 2 år.

Han er en gutt som står opp halv fem om morgenen er fulle av energi. Lærer nye ord hver dag. opptatt av kroppsdeler, traktorer og alle bæbuer(sykebil politibil og brann).

Leker fint men blir fort avledet. Hvis noen snakker med babyen starter han med å gjøre alt for å få negativ oppmerksomhet.F.eks klatrer, kaster ting, hiver ned biler osv. Hvis ikke det går biter han babyen eller kliper.

Han trenger mye rammer rundt seg og at vi tåler at han får sinneutbrudd. Vi er veldig obs på å redefinere deg han gjør med babyen som hjelsomt og snilt og at gir han tenkepause på sofaen når det går litt for langt.

Barnehagen er topp og det å leke ute.

Han liker å sitte å bli lest for og barnesanger som er aktive. Hjulene på bussen osv.

Er flink med mat, vask og legging da enetid med voksen er topp.

En gullgutt men som kan få de vokne til å rive seg i håret av og til:)

Skrevet

Jeg kjenner han igjen i mye av det dere skriver!

Min prater og prater og HYLER og SKRIKER så jeg innimellom tror jeg vil få øresus. Veldig flink til å forklare seg og prate i grunnen, men all denne skrikinga.... phu!

Han spiser mye mindre enn før og har begynt med rampestreker som jeg trodde hadde roet seg litt. Som å kaste mat rundt seg, hyle ved bordet, stå stolen,dytte til vannglasset, plaske hånda i vannet..... osv osv

Mye krutt og futt i han. Elsker å være ute og da gjerne med eldre unger og i leker med mye action som sykling feks. I dag har han tryna og fått en diger kul i huet. Ellers eier han ALT! ALT er hans og han skriker mitt, mitt hele dagen og dytter alle andre unger over ende. Skikkelig mye sinna på andre unger...:(

Han er delvis kjempe snill mot søsteren, men også slem innimellom. Hun er 10 mnd og han knuffer og slår henne over ende for et godt ord.

Han har så mange positive og artige sider om dagen, men samtidig er han så hissig innimellom at jeg blir helt matt. Ogsp har han begynt å våkne om natten igjen... Han har kort og godt noen perioder igjennom dagen hvor jeg lurer på om han er vel bevart :) Antar det er vanlig....?

Skrevet

Min trollunge er verdens herligste unge ;o)

2 åringen min snakker mye, det kommer nye ord og nye sammensetninger for hver dag. Det er en fryd å høre på både for oss som ser ham hver dag og for besteforeldre, tanter og onkler som ikke ser ham så ofte.

Han har utviklet humoren sin og elsker å tulle om at han vil ha smokke. (Han vet at det kun er aktuelt når han skal sove) Hans måte å tulle på. Det å herje rundt på gulvet med pappa er virkelig en yndlingsgesjeft.

De siste ukene har det blitt kjempe gøy å bare hyyyle innendørs. Som du sier, en kan virkelig få øresus.

Ellers så elsker han bøker ( til mammas store lettelse, jeg selv har alltid eeelsket å lese og gleder meg stort til vi kan kose oss sammen med Brødrene Løvehjerte osv). Han har en stor fasinasjon for motorsykler og at man må ha på hjelm når man kjører motorsykkel. Ellers så er Noddy ( jeg hater den dvergen) en ufattelig hit.

Trollungen begynner å bli utspekulert og har de siste dagene lurt primærkontakten sin med at han har bæsja for å få gå fra matbordet en stund. hehe, holdt på å le meg ihjel da jeg hørte det i dag. Men han har mark i rompa.

Han var en skikkelig matmons, men nå har han rett og slett ikke tid. Som andre skriver, han kan gå ufattelig lenge på lite. Dessuten er han blitt ufattelig kresen i matveien. Fisk, kylling og alt av grønnsaker med unntak av gulrot og erter kommer rett ut igjen. Så når har vi begynt med multivitamin og tran i tablett form for å være sikker på at han får i seg det han trenger.

Ellers så er han en blid unge, veldig lite trass enda og godt er det. Han har også alltid vært litt forsiktig. Når han først har torra å gjøre noe så behersker han det. En sosial unge, hilser på absolutt alle vi går forbi på butikken eller på gata. Får han ikke svar fra noen så går han bort og roper HEI. Holder på å gi enkelte hjerte infarkt.... Så det er jo gøy.

Jeg gleder meg til å følge utviklingen hans videre. Mammas lille hjerte. Og nå har han begynt å si natti natt, gla i dæ. Og det er søtt det.

Skrevet

Her er snuppa 22 mnd, men alt over her kjenner jeg meg igjen i. Hun er stort sett superblid og grei å ha med å gjøre, men kan sette i noen hyl og skrik som ikke ligner grisen. (Det høres ut som om hun blir torturert)

Hun spiser faktisk ganske godt, da hun ELSKER middag med mye smak som sterk tomatsaus, indisk og mexicanske varianter. Ikke fullt så glad i skiver med pålegg, (da er det helst pålegget som blir spist)..

Hun prater som en foss, og forstår stort sett alt vi sier til henne, selv om hun er ekstremt dårlig til å høre etter når vi snakker til henne. Vi kan si navnet hennes 3 millioner ganger og hun ser helt andre veien likevel.. Vi blir sprø av henne, men det er stort sett veldig kos også.

Ang natten, så har hun nettopp hatt en periode med HYSTERISK gråt når vi har gått ut fra rommet hennes, sikkert en reaksjon på at hun fikk en lillebror for 4 uker siden og at hun nettopp begynte i ny barnehage. Dette har nå løst seg ved at vi sier rett før vi går ut, at mamma eller pappa skal legge sammen tøy, ta ut av oppvaskmaskinen etc, SÅ kommer vi inn igjen til deg. Og da vet hun at vi kommer tilbake, så hun slapper av og sovner med det samme. (Litt lureri, men vi kommer alltid inn igjen, men da sover hun..)

Hun er kjempesnill med lillebror, bare koser og klapper, og hver gang han gråter sier hun "bebi gråter, stakkar.". utrolig morsomt!

Ellers er vi ganske slitne med en liten gutt som ikke klarer å finne søvnen selv, men må bysses i en eller annen form for å sovne, og lille snuppa som er rimelig krevende for tiden. Idag er jeg hjemme alene med begge, da hun falt stygt på vei fra barnehagen igår, og har donaldkul i panna, og bare sover. Har vært hos lege for å utelukke hjernerystelse, men hun har nok ekstremt vondt i hodet stakkars..

Tjohooo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...