Gå til innhold

gir dere litago yoghurt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en diskusjon her i heimen..

ga sara litt yoghurt fra hipp, (noe nytt jeg fant i en butikk, utsolgt siden..)

hun likte dette kjempegodt, så jeg har kjøpt inn litt litago..

og dette likte ikke samboern, han er utrolig streng på sukker, og siden det var 7% sukker i yoghurten, var det uaktuelt å gi sara..

synes han overdriver en smule..

gir flesteparten her inne litago yoghurt?

(sara er ikke så begeistra for grøt, så jeg vil gjerne gi henne mer enn bare brød)

så yoghurten blir nok spist!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini får joghurt.. . Han har fått litago flere ganger.. Men vanligvis så kjøper vi Tine Biola.. Pga han sliter ofte med magen.. Tar og blander med med god morgen frukt blanding så er det ikke så ille frokost/kveldsmåltid allikevel.. =)

Skrevet

Mini får yoghurt av alle merkene, og jeg har for å være helt ærlig ikke ofret sukkerinnholdet en tanke engang.

Så lenge kostholdet hans er sunt, variert og næringsrikt gjør det meg ingenting at han får noe som inneholder sukker en gang i blant.

Skrevet

Ikke ofte Litago her i huset. Samboer kjøper vel noen ganger. Danonino er uten tilsatt sukker hvis du vi ha et alternativ.

Skrevet

ok..greit å høre hva "normalen" er!

gir litago med god samvittighet, og kjøper heller den uten sukker neste gang! ;)

Skrevet

Ikke litago. En liten boks tilsvarer 5-6 sukkerbiter.

Skrevet

Tenker ikke på hvilke type youghurt tuppa får egentlig.

Men Litago blir det lite av da jeg har hatt uhell 2g jeg har kjøpt det (gjærings-greier i begerene..ulekkert)

Skrevet

Ja, vi gir Litago med god samvittighet. Helsestasjonen sa også at det var helt ok, så lenge det er maks en til dagen og sukkerinntaket ellers ikke er stort. Vær obs på at fruktyoghurt med lite sukker ofte er tilsatt aspartam eller andre søtningsstoffer, og det skal ikke barn under 3 år ha. Ellers kan en gi naturell, og ha i fruktmos eller kanel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...