Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Men når det gjelder sheshopping.com , så er jeg meget overrasket over at de ikke er anmeldt og at de tør drive på sånn som de gjør!? Det er jo selvfølgelig mange som selger kjoler som er kopier av designkjoler, men da gir de seg ihvertfall ikke ut for å selge ekte vare! På denne siden BRUKER de faktisk navnet på designeren, og jeg tror faktisk at det kan finnes mange folk som ikke er såpass inne på mote at de skjønner at det de får faktisk er en billig kopi! Misforstå meg riktig, helt greit med kopier, men kunden skal da vite hva man får? Er sikker på at hvis designerene som er listet her visste om dette ville de blitt saksøkt herfra til himmelen. Er nok et par damer i norge som har handlet fra her uten å forstå det og kanskje går rundt og sier "jeg har kjole fra Benjamin Roberts eller Vera Wang". Kanskje legger de dem ut på finn for salg også med nettopp denne tittelen, og så blir det en stor sak av det hele. Kriminelt syns jeg det er rett og slett!
mom-to-be Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde aldri sett den siden før, men sjekket den ut nå. Du har utvilsomt rett i at det er merkelig at det er lov, ja! De er nok ikke klar over det, de som eier "navnene" som brukes her. Det viser jo at hvis man kjøper brukt, så kan det være lurt å forsikre seg om at det er ekte vare, altså ikke kjøpe usett. Ellers tror jeg nok at noen med litt peiling raskt vil oppdage hvis noe er uekte, for nå har jeg en Vera kjole selv og jeg kan forsikre deg om at det ikke er enkelt å kopiere en slik kjole. Det er jo en grunn til at de koster mer.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jeg skjønner godt hva dere mener, men tror de fleste forstår at det er kopier det er snakk om (og at mange prøver å selge dem videre som ekte med overlegg). Når det gjelder å se forskjell på ekte og kopi er jeg ikke nødvendigvis helt enig med deg, mom-to-be. I enkelte tilfeller er det nok de samme som syr kjolene for de kjente designerne som også lager kopier for andre. Alt bunner vel i hvor god kontroll designerne har på produksjonen sin. En god del designklær er laget i lavkostland (og faktisk under ganske så dårlige forhold, er ikke bare billigmerkene som er syndere her..), og det er ikke uvanlig at enkelte fabrikker syr for flere designere. Tror heller ikke det er så uvanlig at de samme fabrikkene sper på inntektene ved å produsere flere plagg og selge dem via andre distributører. Når det er sagt, så er jo ikke det sikkert det gjelder Vera Wang og de andre som er "representert" på sheshopping og JKDress. Uansett så er det råttent å bruke andres design til egen vinning.
mom-to-be Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Du har kanskje rett i det, anonym 12.29. det kommer selvfølgelig vedlig ann på kjolen også. Noen er jo enklere og etterligne enn andre.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Du kan jo f.eks lese "about us" så står det jo indirekte at det ikke er ekte vare...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 De gir klart uttrykk for at det er ekte varer de selger,og da blir det regelrett svindel!Min tilkommende jobber i Tollvesenet,så han har nå informert sine overordnede om både sheshopping,jomrmabridal og jkdress.Alle som mottar pakker fra de i fremtiden,bør være veldig forsiktig.Jeg skulle ikke si noe,men syntes nesten at jeg måtte gjøre det.Tar dere sjanser,så tar dere konsekvensene av det å.Slik er det med alt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Da tar du vel med Torunns Drømmekjoler også da? Ikke for toll, men fordi de hermer etter andre designere?
Sanyo Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Det har ingen ting med import å gjøre.Så vidt man kan lese av innlegge ang. de nevnte firmaene,så betales det ikke toll//moms på varene.Det er det tollvesenet konsentrerer seg om. Etter å ha lest på sidene til Torunns Drømmekjoler,så står det ingen steder at kjolene er "ekte" varer. Derimot står det som følger: Alle kjoler blir sydd etter bilder. Det er ikke kjente designere som står bak våre skreddersydde brudekjoler,men de blir sydd av proffesjonelle syersker. Kvaliteten på kjolene er utmerket,så her får du kvalitet til an lav pris.Kjolene er ikke noe dårligere enn de du finner i en brudesalong. Så så lenge hun følger importreglene,så har hun vel sitt på det tørre.På lik linje med DivaX,Ditt bryllup,house of fashion etc.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 Synes kanskje det er litt rart at du sier at kvaliteten ikke er noe dårligere enn på de du finner i en brudesalong når det er flere som lagt inn innlegg her og vært misfornøyd fordi kjolen er sydd skjevt og kommentert på at kvaliteten på kjolen er dårlig i forhold til at det er brukt veldig lite stoff. Jeg har hvertfall til gode å se en kjole der "toppen" er sydd skjevt på i forhold til skjørtet på kjolen i en brudesalong her i Norge...men kanskje jeg bare har vært heldig da..??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå