Gå til innhold

Kan man pynte en frossen kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... jeg skal lage prinsesseslott til helga, er planen. Prøvekaken gikk overhodet ikke noe bra. Ser for meg at det å pynte en frossenkake er lettere.. Men blir det tull da den tiner? Eller vil glasuren klumpe seg da jeg pynter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gikk galt da raffen? Med prøvekaka altså?

Ang det å pynte frossen kake... ummmm skeptisk..

Skrevet

Hehe... alt.. Jeg er god på å bake, men noen pynter er jeg ikke. Smørkremen var lei å smøre utover, og da jeg skulle rette på så fulgte jo deler av kaka med, masse smuler i kremen og dill. Prøvde å sette på tårn, men det funka overhodet ikke. Jeg er bare utrolig dårlig på sånne pynte ting. Har en klar formening om hvordan ting skal være, men å gjøre det i praksis? Må gi det et forsøk til da, skal gjøre smørkremen tynnere så går det kanskje lettere. Heldigvis så snupps søtt på meg og sa at det gikk bra selv om det bare ble en rosa klump.

Skrevet

Mye lettere om du ikke smører... Bruk ei sånn kakesprøyte og lag små "tutter", om du skjønner... Uansett er det lettere å pynte ei frossen kake! Den tiner fort, da...

Skrevet

Men jeg skal jo lage slott. Det bør jo være glatte flater, hvis ikke vil det jo se teit ut?

Men det går seriøst ann å pynte en frossen kake? Det blir ikke tull da den tiner?

Skrevet

Prøvekaka var forøvrig den oppskriften du ga meg mom2two, den ble knallbra på smak :o)

Skrevet

Men kan du ikke heller prøve den glasuren jeg ga deg? Det funket i hvert fall veldig fint her.

Altså for å lage hvit glasur, smeltet jeg hvit sjokolade og blandet med melis og litt vaniljesukker. Det gikk kjempefint:-) Hvis du vil at den skal være rosa, er det jo bare å ha i litt rød konditorfarge. Skjønt hvitt slott med rosa spir ble veldig fint her altså:-)

Skrevet

Men jeg kan jo ikke bruke den til ¨å pynte med.

Men hvit glasur er bare hvit sjokolade, melis og vaniljesukker. Det blir bra?

Har kjøpt rosa cacas farge. Samboeren min mener jeg heller kunne bestilt en kake for de pengene jeg har kjøpt bakestæsj for.. :oP

Skrevet

Dersom du bruker flat "sprøyte oppnår du likevel den glatte veggeffekten, da legger du lagvis hele veien med stor falt tupp, så legger du et lag til i "sprekkene" og deretter, dersom du har brukt tynn nok glasur skal alt jevne seg helt fint uten at du trenger å smøre på den:)

Kjempesmart...

Skrevet

Jeg brukte hvit glasur som jeg pyntet hele slottet med. Så brukte jeg rosa jelly beans som jeg danderte langs alle kantene (sm "katesten" om du skjønner). Så lagde jeg rosa spir av ice cream cones med hvit sjokoladeglasur dyppet i rosa matglitter..

Du kan bruke rosa cacasglasur til å tegne dør osv. med:-)

Hehe, samboeren din må skjønne at det er prosessen...prosessen, kjære:-)

Mye artigere å mekke kake selv da!

Skrevet

A-ha..! Tilbake på Traktøren i morra da skjønner jeg.

Takk :o)

Skrevet

Bare hyggelig, og for å ikke jobbe deg i hjel, kjøp den bredeste du finner!

Jeg har en som er knappe centimeteren og jeg KJØPER kakene mine heretter...

Skrevet

Ja det er gøy å mekke selv, spesielt da man får det til. Har liksom så veldig klar formening om hvordan den skal se ut. Men skjønner at jeg på senke forventningene bittelitt.. ;o)

Så dette glitteret å ja, men tenkte jeg ikke skulle ta helt av..

Men du klarer å smøre utover ordentlig uten sprøyte? How?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...