Gå til innhold

Kan man kjenne at hodet fester seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har ligget med hodet ned siden jeg var 32 uker. Sist jeg var hos legen så sa han at hodet ikke hadde festet seg. Han kjente fremdeles toppen på hodet hennes, og det kan man visst ikke hvis det ligger nede i bekkenet.

I de siste par dagene har jeg hatt masse nye følelser der nede, og derfor lurer jeg på om det er noen spesielle tegn jeg kan kjenne etter med tanke på hvorvidt hodet har festet seg?

Takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 38+1 i dag, forresten!

Skrevet

Tror egentlig ikke det...sist svangerskap føltes det som om tulla gravde seg ut med hodet først. Kjente ut som om jeg ikke kunne ha bena samlet eller sitte ordentlig, fordi jeg satt på hodet hennes. Likevel var ikke hodt festa, ble ikke det hos meg. Trodde det selv da, når hun føltes så langt nede.

Skrevet

Ja, det er sånn jeg også føler det. Jeg går som en cowboy eller som om jeg har skikkelig forstoppelse, og innbiller meg at det blir enda verre om hodet fester seg. Men kanskje det ikke vil feste seg i det hele tatt!

Takk for svar!

Skrevet

Jeg fikk plutselig mye mer nedpress og kynnere, og på neste kontroll var hodet festet,så tror noen kjenner det...

Skrevet

Nei. Selve festingen kan man ikke kjenne (har ihvertfall aldri jeg gjort..)

Fosteret kan synke langt ned i bekkenet og ligge slik i lang tid før fødselen uten at det nødvendigvis fester seg. Mine 2 første festet seg visst aldri heller. Med nummer 3 følte jeg akkurat på samme måte som med de to første. Gikk som en cowboy i evigheter og ølte at jeg bestandig satte meg på hodt til babyen ihvertfall hele den siste måneden. Hun festet seg ikke før et par dager før hun ble født..

Skrevet

(Mulig man kan kjenne at noe er anderledes etter at det har festet seg, (har ikke gjort det selv som sagt.) men jeg mente i mitt innlegg at du nok ikke kan kjenne selve festingsprosessen- bare oppklarer dette litt.. )

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...