Gå til innhold

Gordon setter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne hunderasen?

Hvordan går de sammen med barn?

Er det sant at de er über-stresset til enhver tid?

Vurderer å gå til anskaffelse av en 8åring...

Erfaringer/synspunkter taes imot med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har hatt Gordonsettere, men ikke samtidig med barn, så akkurat der kan jeg nok ikke bidra noe særlig, men jeg kan ikke tenke meg at det vil være noe problem. De gangene jeg hadde dem sammen med andres barn var det i alle fall ikke noe problem.

De har et veldig godt lynne, de er roligere enn de andre settertypene, og de er på ingen måte überstresset. Ikke de tre jeg hadde i alle fall. De trenger sine turer hver dag (hvor ofte og hvor lenge kommer mye an på hva de er vant til), men de er kjempefine hunder, og jeg hadde ikke nølt med å anskaffe meg en sånn igjen hvis jeg hadde hatt kapasitet til det :)

Men hvis dette er en eldre hund som ikke er vant til barn, ville jeg nok brukt en god del tid på å venne dem til hverandre - enklere om hunden vokser opp med barna tror jeg.

Skrevet

En 8 åring er nok ikke überstresset nei ;-) men dersom det han har blitt brukt på jakt, så har han nok et ganske høyt ønske om aktivitet alikevel. De krever gjerne lange turer for å få ut litt energi, og er takknemlige for litt hjernetrim også. Settere er stort sett fantastiske familiehunder. Har en 6 år gammel IS og hun er fabelaktig med barn i alle aldre.

Skrevet

Jeg er oppvokst med gordonsetter. Han var veldig snill mot alle, også barn. Overhode ikke stresset. men ute på tur er jo alle settere litt gira. Da er de som oftest super-ivrige, vil heøst løpe vilt i alle retninger, og er da sjelden interessert i mennesker.

Jeg elsket den snille hunden vår, som alltid var hjemme når jeg kom fra skolen, og alltid var så blir og glad.

(snufs)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...