Gå til innhold

Hjelp!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 5 mnd har plutselig begynt å nekte å drikke melk! I dag har eg fått i han 200 ml MME og det er alt, utenom 2 små grøtmåltider, 1/2 middagsglass (sånn 4 mnd`rs) og et lite beger med fruktmos. Er det noen flere som har opplevd samme og kan komme med gode råd? Han fikk det siste måltidet kl 17.00 (grøt) og har ikke spist noe siden. Har tilbudt han melk mange ganger fra kl 19.00, men han nekter å spise. Begynner å gråte med en gang han får flasken i munnen, og bare snur seg vekk. Er skikkelig lei meg her og meget frustrert! Venninners og bekjentes småbarn sluker jo maten med en gang de får, men sånn er det absolutt ikke her i gården.

Håper inderlig noen kan hjelpe meg! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt nektet plutselig å drikke mme han også. Men han var noen mnd. større (6- 7 mnd. mener jeg). Men han var da oppe i 2 grøtporsjoner og middag.

Jeg fikk beskjed fra ernæringseksperten fra nestlè om at 2 grøtmåltider til dagen (av 6 mnd. grøt) dekte dagsbehovet for melk for en baby på den alderen. Så jeg begynte da med vann, eller laget hjemmelaget saft (koke frukt og vann).

Det viktigste er at barnet får nok væske, og næring selvfølgelig..

Men enda mer morsomt var det når han nektet å spise grøt ved 9 mnd. alder i tillegg..! Det skal ikke være enkelt! SÅ siden min gutt sluttet med både melk og grøt begynte vi med biola ved 9- 10 mnd. Men dette i samråd med legen..

Ta en tlf. til hs. i morgen! Spør om råd.. Jeg har dessverre ingen andre råd..

Lykke til =)

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid! :)

koker du bare vann og frukt og det er det?

Synes det er så vanskelig dette her. Får ikke i han vann heller, så kanskje eg skulle prøve å lage hjemmelaget saft eg og.

Skrevet

Kokte bare vann og oppskjært frukt (epler og pærer syns min var veldig godt). Så tok jeg vekk den kokte frukten, den kan du bruke som dessert til babyen f. eks. Å så hadde jeg saften på isterningposer som jeg putta i fryseren. Da var det bare til å ta opp og tine når jeg skulle ha det =)

Eller så får du jo sånn babysaft. Det jeg gjorde en gang var å blande den ut med vann, så blandet jeg den mer og mer ut, så tilslutt drakk han rent vann (litt kresen han min også =P ).. Jeg syns i allefall at det var viktigere at han fikk i seg væske, enn han ikke skulle få saft. Men dette er jo noe du må se..

Men jeg ville nå tatt en tlf. til hs. Kanskje de kommer med andre råd? Jeg vet jo ikke hvor mye næring barnet ditt ellers får i seg, hva som er anbefalt og vekten til barnet..

=)

Skrevet

Har laget til sånn saft nå, men han synes ikke noe spesielt om det :( Har bare fått i han 140 ml mme i dag, og det var i dag tidlig når han var helt i ørske. Det kan virke litt som han kanskje er forvirret av å få både mat og flaske i løpet av en dag. Når han får litt væske i munnen prøver han å tygge det og så ender det med at han spytter det ut.

Får desverre ikke ringt HS før mandag igjen. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...