Gå til innhold

Kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle kaffemaskin er sliten og trenger å skiftes ut. Jeg er klar på at jeg vil ha noe helautomatisk, men så stopper også kunnskapen om hva jeg vil ha. For vil jeg ha kaffekverner eller være så lat at jeg går for pods? Og hvis jeg går for løskaffe. Hvilken skal jeg velge??? Krups er velkjent (den gamle maskinen min var det) og er anbefalt av venninne. Men andre venner sverger til Jura som visst skal være kjøkkensjefenes drøm. Og best i test ser jeg at enda en produsent er....

Hm... Forslag, råd og tips mottas med takk ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, egentlig så kan jeg ikke påberope meg å være kaffe-ekspert, som klarte å kjøpe med meg kaffebønner (!!!) i dag i en liten lekker gourmetsjappe.........hahahahaha.............de er ikke så lette å få god smak av hele i presskanna liksom;-D

Men Krups pods har vi på jobben og den lager iallefall god kaffe!

Det var vel de som kom med denne varianten først her til lands også kanskje. Tenker at service, lev evne etc er viktige ting og bør sjekkes:-)

Skrevet

He he he hun spurte om du skulle ha hele bønner altså:o))

Må ikke skravle så mye vettø......

Skrevet

Jeg mener selvfølgelig Nespresso på jobben. Krups hengte jeg meg nok opp i fordi du nevnte den bare.......

Nespresso lager iallefall god kaffe:-) Men er vel egentlig dyr i drift med tanke på kaffen! Ikke det at jeg betaler for den altså. Jeg kjøper jo bare hele bønner jeg. Så varer de lenge...................hohohoho:-)

Skrevet

Du kan jo suge på en bønne til frokost da vettø....

Og du, det er ikke dyrt i det hele tatt........synes vi da..... men det er sikkert fordi vi har så mye penger, tror du ikke??

Skrevet

Såklart det er fordi dere har mye penger msb!

Som sagt, igjen, jeg aner ikke prisen, men vet at det kostet litt med en gang de kom. Fikk den demonstrert husker jeg.

Skrevet

Jo da, de koster alt fra 1-3 kr. koppen og det er langt mer enn traktekaffe. Men den blir såååååååååååå god da:o)

Skrevet

Aha.........ja der ser du. Da blir det tross alt mye økonomisk å kjøre på med hele kaffebønner!!!!

Skrevet

He, he, Greier levende å se for meg Klatten med kaffekoppen sin i morgen ;-)

ja, mamma har Nespresso og det er fryktelig behagelig og enkelt da. Men jeg har ikke hørt noen som er fornøyde med melkeskummeren da. Og den er visst veldig god på Jura, men de er fryktelig dyre. Og da har jeg vel Krups sånn midt i mellom. Men siden jeg vet at de hadde de nylig på tilbud i Trondheim irriterer det meg kraftig at den koster over 2000,- mer her i våre kretser av landet.....

Hm, tenke, tenke. Ja, ja. Godt presskanna funker i det minste ;-)

Skrevet

den som vi har er jeg fornøyd med,

men det er jo bare en steamer da,,,,

Skrevet

Og jeg er helt sikker på at hele kaffebønner funker supert i presskanne også. Det er det vi alltid bruker her i huset nemlig:-) Og imorgen ja, da skal jeg rett og slett servere sambo kaffe laget av Java Mokka bønner!!! Hahahaha:-)

Neida, jeg sendte med min mor bønnene faktisk, hun skulle kverne dem for meg:-)

Jippi!!!

Skrevet

Bivirkningene av å bo på landet er følgende..

En kaffetrakter(vanlig og helt på tryne) og en pose Coop filtermalt.

Vell,det sier vel sitt? Nå vet jeg hva ønsket mitt til jul er.

Smaker godt den kaffen ja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...