Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 er det slik att p-piller ikke anbefales om du har noen som har hatt blodprop i familien?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Ja, jeg tror det. Men det går an å teste om man har anlegg for blodpropp hos legen. De fleste vet ikke at de har det, og det kan være farlig med tanke på røyking, å fly når de er gravide, p-piller og mye mer. Har hørt at så mange som 1 av fem kan ha anlegg for blodpropp, og det er ganske mye.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg har blodproppen i den ene lunga.Jeg har noe som heter leiden mutasjon.Jeg fikk det 3 uker etter fødsel pga jeg ikke tok sprøytene med blodfortynnen som jeg skulle:=( Jeg er utsatt for blodpropp når jeg går gravid-pga jeg tåler ikke alle hormonstoffene.De samme hormonene er i p.piller.Det skal bare en blodprøve til for å få testa det.Veldig viktig!Veldig alvorlig og sinnsykt vondt! Har ingenting med røyking å gjøre..heller ikke kosthold eller morsjon.Går selvfølgelig an å få blodpropp hvis en røyker men jeg er ikke mer utsatt enn andre for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Ei jeg kjenner har Leiden mutasjon. Hun kan ikke røyke fordi det øker faren for blodpropp. Hun hadde 5 SA før legen skjønte at det skjedde pga. blodpropp. 2 av gangene skjedde det fordi hun reiste med fly og det ble blodpropp i morkaka. Skikkelig fælt og hun sliter med det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Min oldermor døde av blodpropp, bestemor hadde det, mamma sjekker og får "behandling" (kommer ikke på ordet!!!!) og jevnlig sjekk hos legen for å ikke få det, men har ikke. Dette sa jeg til legen min. Jeg blir undersøkt litt nærmere en gang i året siden legen gikk med på å gi meg p-piller. Men fikk et merke som heter yasminelle, mindre hormoner. Jeg røyker heller ikke. Og legen min sa også at det var større sjanse for å få blodpropp under sv.skap og fødsel. Og ks og det hadde jeg, gikk heldigvis bra det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå