Gå til innhold

Kan man drikke for mye væske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I såfall, hvor mye er for mye...?;o) Jeg drikker mye for tiden - minst 2,1l rent vann (tre 0,7l flasker) og maaaaange store kopper med grønn te - nå som jeg har begynt i jobb igjen blir det minst 6 kopper for dagen...Tenker jo alltid at det er så bra å drikke masse - men kan det bli FOR masse, tro...? Og hva kan skje da? ...he, he - mye man skal lure på;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan man. er faktisk de som blir skikkelig dårlig og lagt inn på sykehus pga det. tror det blir for stor belastning på nyrene bla. men er ikke helt sikker.

men vet sikkert at man kan drikke for mye og bli syk av det.

Skrevet

Syns jeg har lest noe om å overbelaste nyrene ved å drikke kjempemasse, men hvor grensa går og om det er forskjell på hva man drikker (utenom alkohol seff) vet jeg ikke :o)

Skrevet

Ok, men man må vel drikke MYYYE for mye da, eller? Er vel ikke noen fare for det for min del, mener jeg;o)

Skrevet

Ja det kan ein. Husker ikkje mengden i hodet, og er for lat til å sjekke i boka. Du kan google vannforgiftning, hyperhydration/overhydration kan muligens gi nokre bra treff.

Skrevet

Takk - skal skjekke det ut:o)

Skrevet

På grensen til vannforgiftning - 3-4l, og 4-5l er visstnok farlig...ooops - da tror jeg at jeg skal passe litt på, jeg;o/ Er jo oppe i ca 4 l væske daglig vil jeg tro...

Skrevet

Du må opp i 10 - 11 liter for at det skal være skadelig, og da samtidig med at du ikke får i deg salter. Det er ikke mulig at du klarer å presse i deg så mye væske..

4 -5 liter er ikke farlig, iallefall ikke hvis du har friske nyrer og et friskt hjerte.

Skrevet

Jepp, det kan man.

En jeg kjenner som er lege i New York sa til meg en gang at det hadde vært en konkurranse på radio der foreldre kunne konkurrere på vegne av barna om å vinne en Playstation ved å drikke så mye vann de greide på så så lang tid.

Damen som vant, døde....

Så, ja, man kan definitivt drikke for mye væske..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...