Jente09&Jente12:) Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Eg har såååå lyst på en quinnyvogn med tre hjul, de ser så lette ut og kjekk å gå masse tur med men så har eg hørt at de vognene er bare noe drit!!!! de er ikke så stødig osv!!. Noen som vet?
Gjest Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Har Quinni speedy, og er fornøyd med den. ( Men jeg har ikke vogndilla, så jeg vet jo ikke så mye om de andre vognene) Har kjøpt bag til den nå som jeg skal bruke til babyen som kommer.
MintCondition Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Det fins mange fine vogner med 3 hjul da. Jeg hadde ikke ville kjøpt Quinny Freestyle, den er liten, kort i ryggen i sportsdelen, skranglete og jeg har også hørt mange si den velter fort. Selv har vi hatt OTH Urban Jungle (nå heter den vel Mountain Buggy?), til vår datter, og skal kjøpe bag til den som lillebror skal ha når han kommer i desember. Ellers vet jeg mange er fornøyd med TFK, personlig syns jeg den er for ruvende og stor som sportsvogn, men slikt er jo bare en smakssak
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Jeg har Quinny Freestyle 3XL eller hva det nå heter. Den er helt grei... Hadde ikke kjøpt den viss jeg hadde kunnet velge på ny. Syns den er vinglete å trille,mulig det bare er min som er sånn,men den drar litt til den ene siden hele tiden,det er plagsomt.. Ellers så er den ustødig viss sittedelen er montert mot kjøreretningen. Bedre når den er med kjøreretningen. Veldig greitt å bruke denne vogna på shopping,lett å manøvrere. Dårlig med plass til handleposene da men....
Miss Dynamite Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 og så er det noen som elsker quinny =) jeg har min nye stående klar, men har "en del" erfaring fra den pga folk rundt meg, og mange mange rundt meg som anbefaler den..... det er smak og behag!! =)
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 I barnehagen jeg jobber i er det et a barna som sover i en quinnyvogn, og jeg liker den ikke i det hele tatt... den er lealaus, og fryktelig upraktisk å gå tur i skogen med. Jeg liker generelt ikke 3 hjulinger, men den erfaringen jeg har med de er at de er så ustødig. Men jeg har jo bare testa de i barnehagen, så kan jo hende at foreldrene tar med de "dårlige" vognene dit.
Herkules Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Du får i alle fall ikke meg til å ta i en 4-hjuling. Jeg har en 3- hjuling og elsker den! Vi har en TFK vogn og fordelene med den kontra en quinny (fristyle )er ialle fall: Den har mye større hardbag (gutten min ville ikke kommet bagperioden igjenom i en quinny) Den er stødigere Den er utrolig nok større for barnet, men smalere i seg selv. slik at den er lettere å få igjenom handlekasser og andre smalere steder.. Jeg går mye tur og mye i litt ulent tereng, gikk masse i snø med gutten vår. Jeg sørget for å låse forhjulet når det var snø, grus eller veldig ulent. Quinny speedy er en veldig åpen sportsvogn, den ville jeg ikke valgt om du tenker at barnet skal sove ut også om vinter / høst/ når det blåser Jeg har nå også en Ted& phils vogn. Den er noe mindre og lettere. men jeg syns ikke den har samme komforten som TFKen min.Den er også litt åpen mhp soving
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 har en del erfaring med disse vognene...hadde exploreren med første...men invisterte i nytil nr 2....Liker speedien mye mye bedre...lettere og stabil...større plass både i bag og vogn...(da mener jeg med speedi bagog ikkedreami bag)
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Har 3XL til førstemann, godt fornøyd med den der har vi bare sportsvogna. har kjøpt speedie denne gang og den virker helt super. Bruker forresten sportsdelen på speedie frem til lille i magen kommer. 3XL står i bhg. Syns den er superdeilig å trille både i skogen og i vanlig terreng. Meget lett, noe HELT annet enn simo'n vi hadde til førstemann, men nå ble han født i des 06, så den beskyttet veldig godt mot kulde og snø. Det kommer jo an på kriteriene du har for å kjøpe vogn. Jeg vet at jeg aldri mer skal ha en vogn med 4 hjul for de er utrolig tunge å slitsomme å trille tur med, og det er noe jeg kommer til å gjøre masse av i permisjon.
Mrs. Bouquet Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Det er mange ok vogner med 3 hjul, men quinny 3 xl hadde jeg holdt meg langt unna, er en grunn for at de ikke prodsueres lengre. Har du veldig lyst på quinny så kjøp heller en speedy.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Quinny har jeg hørt endel negativt om (både fra de som bruker den og fra de som selger den). Men det finnes mange gode trehjulinger også, så spør i forskjellige butikker og søk etter og les tester på nettet, så finner du nok en trehjuling som passer for deg!
Jente09&Jente12:) Skrevet 17. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. september 2008 Tusen takk for god hjelp, tror det blir en trehjuling:) men får ta meg god tid til å velge den riktige:).
noggie Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Hvis 3hjulingen din trekker mot den ene siden har du forskjellig lufttrykk i hjulene. Når du pumper opp, pass på at alle hjulene peker samme vei, og gi den en liten dytt så du ser at den går rett frem. HVis ikke må ett av hjulene ha mer luft. Dette står i bruksanvisningen for de som gidder å lese den : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå