Gå til innhold

Mulighet for at jeg blir gravid? hmm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi skal egentlig ikke bli prøvere før i mai 2009.

Jeg har sluttet på pilla og har brukt kondom nå i 2 måneder.

Forrige syklus hadde jeg eggløsning på dag 13 eller 14 av syklusen, og syklusen min varte i 27 dager.

Denne måneden har jeg ikke tatt eggløsningstester. Jeg har heller ikke hatt noe spesielt vondt i magen(som jeg hadde forrige gang under eggløsning). Syklusen min startet 28 august.

På søndag(14 september) hadde vi sex og kondomen sprakk, så jeg fikk all sæden i meg.

Er det noen mulighet for at jeg kan bli gravid, eller er det bare å forvente å få mensen?

Har ikke lyst til å gå rundt å være usikker, hvis det ikke er noen grunn til det....

Håper på begge deler. For jeg har sååå lyst til å bli gravid, samtidig som at det passer litt dårlig akkurat nå. Men babyen er selvfølgelig velkommen hvis den klamrer seg fast, da er det vel skjebnen som har bestemt det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igår hadde jeg forresten skikkelig slimete utflod. Men skjønner ikke at jeg skulle ha egglløsning. For ville trodd jeg skulle ha hatt eggløsning 10 eller 11 september etter sånn som man vanligvis regner...?!

Skrevet

Tror kanskje du må vente på neste måneds pp, da samleiet dere hadde var på dag 18 i syklusen, regnet fra 28/8. Sjansen for å bli gravid på dag 18 er prosentvis ikke så veldig stor, såfremt du hadde eggeløsning på dag 14 i syklusen din. Spermen lever ca.3 døgn, og da er jo regnestykket ganske enkelt.

Skrevet

I følge mitt regnestykke, kommer jeg fram til at du skulle ha EL ca 11 sept. ( så er enig med deg der)

Så hvis du hadde sex og kondomen sprakk på søndag 14, , så tror jeg nok det (dessverre) ikke er sjans for at du har blitt gravid..

Egget lever kun i 1-2 døgn.

Håper du ble litt klokere av svaret mitt! hehe.. ikke alltid lett det med sykluser osv.

Skrevet

Nei, det er feil Kaosmamman.

Spermen kan leve opptil 6 dager inni deg.

Skrevet

Hehe...takk for svar. Var nok det jeg regnet med.

Har blitt uplanlagt gravid før, og tror jeg er riiimelig fruktbar.---(hehe). Så det var derfor jeg tenkte at jeg kanskje kunne blitt gravid hvis det var noen sjans. Men er vel rett at det var noen dager for sent.

Kommer vel til å være et lite håp, men det forsvinner vel fort når mensen kommer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...