Baby<3 Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 dere som har vært på det, har dere fått henvisning fra legen? hva er grunnen til det? eller har dere dratt på privat, hvilken uke har dere vært på ul ? og hvorfor ?? Har så lyst til dette, jeg er så bekymret for gravid uten for livmor etter at jeg var med ei vennine som var det... er det grunn nok til å få en henvisning ?
LilleSolaMi<3 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 første gang var i uke 6, bestilte privat på volvat hamar pga å finne ut hvor langt jeg var på vei og pga liten blødning!så da at det ikke var utenfor livmor og hjerte som slo=) andre gang,uke 13, ble jeg henvist pga ny blødning! tror nok det skal være grunnlag nok ja,og hvis du ikke får henvisning,så bestill privat,er verdt pengene og du slipper å bekymre deg=)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg skal også på Volvat Hamar neste uke når jeg er uke 7+2 (pga tidligere konisering og ensidige smerter). Var du fornøyd med undersøkelsen du fikk der? Hvilken gynekolog var du hos? Meyer? Vurderer også UL i uke 11-12 for å vurdere anatomien, men har ikke helt bestemt meg ennå..
Mammapudding Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Da jeg var gravid med Leah fikk jeg tidlig UL pga en liten blødning som bekymret meg veldig, var ca 7 uker på vei da jeg fikk UL..og der fikk vi se det lille hjerte banke:)
to_tette? Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 hva mener du, ensidige smerter har litt vondt på venstre side, aldri på høyre, kan det være utenfor livmoren??
gutteklubben grei Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Jeg var på ultralyd i uke 11 med tredjemann. Bestilte det selv, privat på Volvat og betalte ca 700 kr for det. Grunnen var helt helt enkelt at OM det var noe som kunne oppdages av fatale feil som medførte at jeg måtte ta abort ville jeg vite det mens det ennå ikke var for sent til å ta "vanlig" abort, dvs slippe å ta en provosert fødsel.. Har hatt to venninner som måtte gjøre dette i uke 15 og 18 og det er nok ikke noe de ville utsette sine verste fiender for. Jeg betalte altså gladerlig for å gjøre det som sto i min makt for å slippe dette... Tror nok ikke du får henvisning til UL på så "tynt" grunnlag.. Det spørs nok på legen din også..
LilleSolaMi<3 Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 jeg var veldig fornøyd med volvat hamar,han het dreyer eller meyer eller noe slik ja=) hyggelig mann,tok seg tid til å forklare og tegne og hele pakka!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Høres bra ut! Veldig spent og håper jeg får se et bankende hjerte som ligger der det skal :-) Når det gjelder ensidige smerter, er dette kun pga min egen bekymring. Har mye smerter i området for eggstokken på hø. side. Sannsynligvis bare corpus luteum som vokser og produserer hormoner, men vil bare forsikre meg om at det ikke er en ExU (utenfor livmoren) Har også murringer i livmoren, så tror nok alt er greit. Bare engstelig siden jeg er førstegangs:-) Ikke meningen å skape bekymring!
LilleSolaMi<3 Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 jeg hadde veldig vondt i eggstokken på høyre side til å begynne med,aner ikke hvorfor men! men bedre å få sjekket en gang for mye enn en for lite,det er så slitsomt å bekymre seg=)
Baby<3 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2008 jeg har også små vondt innimellom på venstre side ... tror det er normalt ?!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Ja, er nok normalt. Og beroligende å høre at flere har det på samme måte :-) Tenker bare at det er godt å få sjekket det siden jeg uansett skal til gynekolog. Så slipper jeg bekymre meg hver gang jeg kjenner noe :-)
Plutselig_gravid Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Jeg måtte på tidlig ul pga svangerskap utenfor livmoren forrige gang jeg var gravid.
Baby<3 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2008 når du hadde svangerskap utenfor livmor, hvordan merket du det ? eller hadde du noen mistanker ?? er det vanlig? hva skjer da?
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 16. september 2008 #14 Skrevet 16. september 2008 Jeg var veldig bekymret fordi jeg satt å leste på BIM om alt som kunne gå galt... I tillegg hadde jeg brunlig utflod daglig i fire uker så legen henviste meg videre. Var der idag, og så en krabbat som var meget så aktiv (noe mor håper krabbaten ikke er når krabbaten kan begynne sikte inn mine ribbein) og et hjerte som gikk i hundre!! det er noe av det villeste jeg har sett!!! Anbefaler egentlig alle til å ta en slik tur til tross for at det koster litt ekstra, men er så uendelig mye verdt det;) Og bekymringene tar av, og jeg kan endelig begynne å konsentrere meg om jobb og livet igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå