Gå til innhold

Hva har dere i inntekt i forhold til lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pr i dag har vi ca 650 000 i samlet inntekt (jeg jobber 50%) og 1,4 i lån + studielån på ca 200 000.

Har fastrente på 4,4 så vi klarer oss ganske bra.

Grunnen til at jeg spør er at vi har lyst å bygge og kommer da mest sansynlig til å sitte med et lån på 2,3 ca og lurer på om vi vil klare det..

Jeg kommer forhåpentligvis til å gå opp LITT i stillingsprosent innen den tid men ikke mye. så vi kan vel gå utifra en inntekt på 700 000.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På 2 fulltidsstillinger har vi vel 700-750 tenker jeg og 1'350 i huslån og 150 i studielån. Vi klarer oss helt fint nå, og skal nok klare en økning i boligutgifter (ifbm renteøkning) til det dobbelte av det vi betaler nå (selv om det da blri trangt på andre områder), så et såpass lån hadde vi nok bare klart dersom renta holder seg stabil. Men renta vår er på 7,15 nå da...

Skrevet

Vi har vel 800', og samlet med hus og studiegjeld har vi vel 2,3 tenker jeg.. Har det ennå "nogenlunde" romslig, og greier nok enda noen renteøkninger- men HJELP; vil ikke det...Renta vår er på 6,4 tror jeg..

Skrevet

Vi har 1x årsinntekt i lån. Men låner opp til 3x årsinntekt når vi skal kjøpe større om et par år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...