Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Heisann:) Jeg hørte i dag at hvis jeg og barnefaren ikke har samme adresse vil jeg bli registrert som alenemor og han vil automatisk få krav om barnebidrag? er det noe sant i dette eller er det bare tull? Jeg er registrert i bærum og han i oslo, tenkte siden trygdekontoret i bærum er de som har søknaden min anng, perm penger og ikke er helt ferdig med den at det er dumt å bytte over til oslo før den har gått gjennom......? ble kanskje litt rotete dette her:S
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Om du skal til oslo, kan du like godt informere NAV. For da er det NAV i Oslo som skal utbetale deg penger, ikke det kontoret der du bor nå Slik som jeg har tolket det vertfall. Mer vet jeg ikke
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Må man ikke kreve dette selv? Bf og jeg har ulik folkereg. adr. men vi bor i samme hus. Jeg kommer derfor selvsagt ikke til å registrere meg som alenemor. Babyen får sin adresse der hvor bf har sin adresse og hvor jeg er reg. med midl. adresse.
Gjest Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 man er pliktig til å oppgi rett adresse til folkeregisteret, dvs der man inntar sin daglige nattesøvn - hvorfor står han registrert på en annen adresse enn der han bor? hvis dere bor sammen bør han melde flytting for å unngå og betale barnebidrag eller at det blir skattemessige feil NAV har et dataprogram som er direkte koblet opp mot folkeregistrert adresse, så om han har en annen adresse bør du oppgi dette og fortelle evt hvorfor, mulig han kan bruke en c/o adresse hos deg (kommer ann på hvorfor han er registrert med en annen adresse enn den han egentlig har) Hør med NAV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå