Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Jeg har en sønn som jeg fullammer. Han er nå nesten 5mnd. Problemet er at jeg har gått ned i vekt. Veier nå 42kg og er 1,61 høy. Dette synes jeg er ALTFOR lite! Sliter med å finne klær som passer, og liker absolutt ikke hvordan jeg ser ut. Har alltid vært tynn, men veide 50 før jeg ble gravid og de 8kg synes godt. Har vurdert å slutte å amme og gå over til mme for å se om jeg går opp igjen. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Har snakket med både lege og hs, men de tror jeg går opp etter jeg er ferdig med å amme, men vil jo opp i vekt nå! Takk for svar...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Sikkert hørt det før, men spise energirik mat?? har hørt at noen spiser et wienerbrød om dagen (i tillegg til vanlig mat selvsagt) for å gå opp litt. Kanskje de kunne være noe? Beklager at jeg ike hadde noe mer fornuftig å komme med:)
Gjest Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Bland litt protein pulver i maten din. Den smaker ingenting og er greit å blande ut i sauser, youghurt, potetmos, grøt etc.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Sånne "slankepulver" er gode som et tillegg til vanlig kost i slike situasjoner. Eller slike pulver som de som trener mye bruker. Det har jeg erfart;) Du erstatter ikke måltidene, men drikker det til eller mellom måltidene. Det er bedre enn sjokolade og wienerbrød;) Du får næring, vitaminer og sårt tiltrengte ekstra kalorier:)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Jeg ville ikke slutta å amme! Kjøp sånn vektøkningspulver som body buildere bruker! Tror det er mye sunnere for kroppen enn å spise feit mat.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 nja, men disse protein pulverene til bodybuildere er heller ikke helt på topp, det gir ikkje noe særlig vektøkning, det er bare protein tilskudd som skal gi deg det lille ekstra i forhold til trening, det gir egentlig ingen særlig med effekt på annet enn folk som trener i eliten og eller folk med betennelser (den kan hjelpe mot betennesle) mitt råd er å ha en god saus til maten og kanskje bli litt latere, prøv å holde ett litt mindre aktivitetsnivå og spis gjerne litt kos, nøtter, ekstra med frukt, en kaffe ekstra,litt helmelk osv. gode sauser til maten. det handler ikke om å hive i seg masse karbohydrater og fett, men om å spise litt mer enn vanlig. mange som opplever vekttap har det på grunn av høyt aktivitetsnivå i forhold til matinntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå