Maud Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hipp hurra, i dag har jeg fått en fin beskjed :-D Jeg jobber i et system som innebærer at jeg er tilgjengelig på telefonen 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. Hele året, bortsett fra hvis jeg har ferie (og knapt nok da). Dette har foreløpig vært litt dårlig kompensert og jeg har vært litt i tvil om hvor lenge jeg orker det. Nå er det forhandlet frem en ny avtale som gjør at jeg går opp litt over 100 000 i lønn. Det er klart at penger er ikke alt og at det er kjedelig med telefoner når jeg er på kino, når jeg leker med barna, når vi er borte på middag osv, men jammen hjelper det med en god kompensasjon i lønn :-D
frøydis m/ 4 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Gratulerer! Det er godt å oppleve at det blir satt pris på at man prøver å gjøre en god jobb. Fint at du får kompensasjon for å være tilgjengelig 24/7 for det er jammen krevende.
iznogood Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Så gøy! :-) Å ha telefonen hengende over seg døgnet rundt burde avlønne seg bigtime! Å avbryte samvær med barna fordi jobben ringer, er det værste som finnes, synes jeg - og den ufyselig følelsen som man får å prioritere jobb midt menst man har de kos med de små - den bør sannelig få et stort pengeplaster :-) Selv har jeg sittet på ørten møter og hørt ledelsen snakke varmt ut om Hertzbergs få og fattige tanker... Lønn er hygienefaktor... My ass, den er!
dritgrei hei hei! Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Mener du at den er det? eller mener du at den ikke er det iznogood?? Jeg har aldri hørt om han Hertzbergen jeg, så jeg måtte google litt, og jeg syna da tanken var riktig så ryddig og grei. Litt kjedelig og selvsagt, men dog...
dritgrei hei hei! Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Men jeg glemte jo å si gratulerer! hahahaha jeg ble jo så opptatt av en fyr jeg ikke hadde hørt om.
Mariamin Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Gratulerer så mye med en stooor lønnsøkning. Det har du sannelig fortjent når du er tilgjengelig 24/7!!!
iznogood Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg mener at den ikke eksklusivt er det. Det å si at det holder at man har lønn opp til et bestemt nivå (hygienefaktor), men at lønn utover dette nivået ikke motiverer - det blir litt for enkelt. Jeg tror ikke man kan sette en konform standard, like lite som jeg tor at mine overbetalte ledere skal spikre hva som er hygienefaktoren til oss gutta på gølvet :-) Vi vil ha lønn! Og det som motiverer oss er lønn som fortjent. Har man slitt dasken av seg, så er det greit at det faktum anerkjennes i kroner og øre (mer av det første og ikke så mye av det siste).
Trollmora Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Gratulerer så mye! Skulle da bare mangle at man fik lønn for å stille opp 24/7! Til og med i min jobb har man fastsatt honorar fordi man ikke får overtid og som det er sagt: Det er bare ett lite plaster på såret fordi man ikke kan timelønne overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå