Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Daglig klages det, på dette forumet, om late mannfolk som ikke gjör noenting i huset, med barna you name it! (Det värste eksempelet er fölgende: mannen til en av venninnnene mine sa til henne i bryllupstalene at han aldri hadde klart seg uten henne. Hun gjorde alt i huset og PAKKET KOFFERTEN HANS HVER GANG DE SKULLE UT Å REISE!!!!!!!!! Så at moren til denne mannen ble rimelig flau og at venninnen min rödmet! Hvorfor gidder så mange kvinner å akseptere dette?? Fatter ikke at man ikke slår neven i bordet og krever en forandring. Hadde ikke giddet å leve med en mann som ikke hadde samme fölelse av ansvar for hus og barn som meg!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Vel, deg om det.. Jeg gjør det fordi jeg elsker mannen min, til tross for hans manglende "husmoregenskaper".. Er ikke så lett å endre noen på nånogtrevde, som aldri har gjort mye husarbeid altså- selv om han har forbedret seg stort.. Jeg har vel mine mindre positive egenskaper som han heller ikke setter så stor pris på, så det går vel begge veier tenker jeg
MintCondition Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg hadde neppe blitt forelska i og valgt å få barn med en mann som ikke ville delta i de jobbene man har i et hjem, med husarbeid og barn. Ikke at alle er like spennende og interessante, tvert i mot, men de må faktisk gjøres
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Vel, jeg syns mannen min er lat når det gjelder å hjelpe til i huset. Alt må pekes på- ellers gjør han nesten ikke noenting. Jeg har ikke klaget over han inne på forumet, men skal svare hvorfor jeg gidder å leve med en lat mann: -han sier hver dag at han elsker meg, er raus med kos og klemmer -er en fantastisk pappa som tar ungene med på turer ol. Bader, steller og koser med sine små avleggere -han er aldri borte fra jobb (kanskje syk en gang i skuddåret), stabil og 100% til å stole på -stabil og 100% til å stole på- også på hjemmebane Han kan irritere meg, av og til har jeg lyst å filleriste han, men jeg elsker han, derfor gidder jeg;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Min mann er ikke lat i ordets rette forstand, men han "ser" ikke hva som må gjøres, og det kan jeg nok ha klaget på her inne. Utenom det kan jeg signere ikke akkurat struttepupps innlegg )
Gjest Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Enig med deg Mintcondition! Jeg mener at det å ha en familie handler om å ta et voksentansvar noe som jo burde gjelde både kvinner OG MENN! Tör å påstå at jeg faktisk tror at det er i de familier der mennene ikke ha annet å gjöre av HUSARBEID enn å glane på TV som kommer til å gå dit peppern gror!!! Tror ingen (moderne og oppegående) kvinne i lengden vil akseptere en mann som ikke gjör noe!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 du kan få sagt det, du- struttepupp;) Akkurat det tenker jeg også om mannen min.. Og hvorfor skulle de komme dit pepper'n gror?? Kjenner jeg blir litt provosert nå altså, hvorfor er det helt ok at mannfolk er "udugelige" fordi de ikke kan/ser alt som skal gjøres i et hus, mens vi er bare "blondiser" når vi ikke kan skifte dekk, skifte reimer osv på bilene...??? Da burde vel alle de kvinnfolka som ikke kan det, også reise dit pepper'n gror da?? Blir vel svart/hvitt dette..Og det finnes mange slags familier, ikke dermed sagt at man er mer lykkelig om mannen hjelper til med alt i huset??
Gjest Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 HI her! Til deg mammas go´klump; jeg mente at forholdet kommer til å ryke, ikke at mannen kunne dra dit pepper´n gror ;-) Altså, jeg snakker om det daglige "arbeidet" i en familie, dvs vekke barn, kle på barn, lage frokost, dekke av frokost, ta inn/ut av oppvaskmaskin, levere barna i bhg, hente dem etter endt arbeidsdag, handle mat, lage middag, rydde bort etter middag, vaske klär, brette klär, legge bort klär, holde orden i huset, klippe gress, vanne blomster, osv osv. Skifte dekk på bilen gjöres max 2 ganger i året og bytte reimer kan vel ikke väre noe särlig oftere eller hur???? De jeg snakker om her en mannfolkene som ikke er med på noen ting av dette (kanskje borsett fra å klippe gresset!) Noen kan kanskje elske slike menn, men ikke jeg! Det handler om å "drive" en familie sammen, det er noe av det som gjör at jeg elsker min mann. Familien, huset og hjemmet er vårt felles prosjekt!
Loglady Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Late menn er ekstremt usexy. Da snakker jeg om menn som ikke gjør stort verken på den ene eller den andre fronten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå