Røde Sonja Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Har vært på kontroll idag. Har mens termin imorgen, UL termin 19 sept. Legen sa hun ville strippe meg etter UL. Jeg skjønte ikke helt hva hun mente, trodde kanskje hun ville jeg skulle kle av meg. ( hehe, er ikke helt med om dagen jeg ) Hun tok en finger oppi og rullet den litt rundt. Det var strippingen. Hun skrev: myk, cx mindre enn 1, 1-2 fingre. Hva betyr dette? Dersom det ikke skjedde noe ikveld eller i morgen, skal fødsel settes igang torsdag. Er det noen her inne som har fått fødselen satt igang? Hvordan skjer dette? Er det "vondere\vanskeligere" og tar det lenger tid enn en fødsel som starter av seg selv? Har hodet fullt av tanker og redsler nå. ( skyldes sikkert overivrige hormoner. ) Håper noen kan dele sine erfaringer med meg. På forhånd takk.
Septemberprinsen Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg dytter litt på denne jeg, for dette lurer jeg også på.
Røde Sonja Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Noen som har tid til å dele sin erfaring med igangsetting med meg\oss?
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Jeg startet en slik tråd i går for jeg skal settes igang neste onsdag om han ikke kommer av seg selv. Jeg spurte jordmor om dette i dag også. Igangsetting er ikke noe værre enn selvstartet fødsel når man er på eller over termin. Vi trenger ikke grue oss.
Røde Sonja Skrevet 16. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2008 Tusen takk for at du svarte! Skikkelig dust av meg å ikke lete bakover sidene først....tenkte faktisk ikke på det engang.. Merkelig hvor fokusert det går an å bli på sine tøysete bekymringer.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Det er ikke helt riktig, 38_GIM_nr1, fordi det kun er tilfellet når kvinnen er moden før hun blir satt igang.... Det er en vesentlig forskjell på å bli satt igang når du er moden kontra umoden. Moden før induksjon=som en selvstartet fødsel, mens umoden før induksjon=erfaringsmessig tøffere fødsel for kvinnen.
Røde Sonja Skrevet 16. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2008 Fødeklare Mirihi Vet du om moden kan tilsvare noe av det jeg skrev som trådstart? Myk, cx mindre enn 1 osv ? ( hva f er cx? cervix? Er det livmorhals\mormunn? )
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Du er godt i gang med modningen ettersom din cx (cervix=livmorhals med mormunnen ytterst) er myk (den er hard når den er umoden), er mindre enn 1 cm (den er mellom 2-3 cm når den er umoden), og mormunnen gir plass til en til to fingre. Da skal det være duket for at resten av modningen skal følge raskt når du evt blir satt igang. :-) Det blir nok en fin opplevelse, skal du se! Lykke til! :-)
Kaosmamma' n Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Jeg har blitt igangsatt 3 ganger, 2 av gangene var jeg ikke moden. Igangsettingen var ikke noe verre enn når det startet normalt, det er mange som påstår at det blir mye mer intense rier ved igangsetting, dette er ikke min erfaring. Tror dette kommer mye an på hvordan jordmoren styrer dryppet, tar hun det gradvis og lar kroppen din få lov til å jobbe med dryppet går fremdriften av fødselen helt greit. Du vil jo også få en modningskur når du kommer på sykehuset i forkant av dryppet. Dette går kjempefint, tenk fremover at om 1 uke eller x antall dager så har du din lille baby hos deg.
Røde Sonja Skrevet 16. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2008 Fødeklare Mirihi Tusen takk for din tid og kunnskap! Kaosmamma'n: takk for at du delte din erfaring. Føler meg beroliget, må vel bare satse på at dette går fint..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Bare hyggelig! Dessuten taler det også til din fordel at du har født før, Røde Sonja. Dette skal gå så fint, skal du se. Om ikke lenge er alt overstått og denne uroen helt glemt. Prøv å slappe av og la kroppen fortsette med den gode jobben den gjør (modningen som er i gang!). Ønsker deg en fin fødsel! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå