Gå til innhold

Abort

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er d for sent å bestile abort når man er 11 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er det ikke 12 uker om er grensen?

Skrevet

Jo, 12 uker er grensen, men jeg visste ikke om det tar lang tid før man får time? Får det vel ikke på dagen liksom? HI

Skrevet

Jo, du gjør det hvis du ber om det. Kommer jo selvfølgelig an på hvor i landet du bor.

Du kan t.o.m få det senere hvis du har en god grunn, men da må du gå gjennom en eller annen nemd.

Skrevet

Ok, men en annen ting. Vet jo at jeg må ta kirurgisk. Hvordan gjør jeg det med den jeg har fra før? Har ikke mulighet til barnevakt midt på dagen heller..

Skrevet

Hæ? Du må da klare å skaffe barnevakt selv.

"Hva du gjør med den du har fra før...."?!!

Mener du vi her inne skal finne ut hvor du skal få tak i barnevakt?

Har du ikke en god venninne som kan stille opp?

Skrevet

hei hi!

Ser du har fått noen ekle svar her. Du kan ta abort innen utgangen av 12uke. Dersom du ønsker det, så gjør legen sitt ytterste for at du skal få det slik du vil. Ikke vent med å kontakte! Hvor gammelt er barnet du har fra før? Er det noe/n bf i bildet? Eventuelt bhg plass du kan benytte deg av den dagen?

Skrevet

hei, et år den jeg har fra før. regnet ikke med at dere skulle finne barnevakt, men tenkte noen hadde ideer. alle venner jobber på dagen. ingen bf eller bh plass.

Skrevet

uff får helt vondt av deg nå, for jeg er i helt lik situasjon selv. Har du foreldre eller noen venninner du kan be om hjelp? Hvis du ikke vil fortelle grunnen til at du trenger barnevakt, så kan du kanskje si at du er sliten?

Skrevet

vil ikke fortelle det til noen og det er nok ingen som kan ta seg fri fra jobb hele dagen, fordi jeg er sliten :(

Skrevet

kjære hi (jeg som skrev til deg over her i går).

har du gjort noe mer? Blitt litt klokere?

Kanskje du kunne forklart situasjonen din for legen, så kunne gjerne han hjelpet deg litt? Kan jeg spørre om hvorfor du har bestemt deg for abort så sent? Hvis du i utgangspunktet er gravid, så vet vel venninnene dine det?

Tenker på deg!

Skrevet

Ta kontakt med AMATHEA, de hjelper til med barnevakt også hvis du trenger det.

www.amathea.no/

Lykke til

Skrevet

man kan ta kontakt direkte med sykehusets kvinnepoliklinikk. Da sparer du litt tid. Jeg fikk tilbud om abort dagen etter forundersøkelsen.

Det med barnevakt er ikke greit... Håper du bor et sted i landet der amathea tilbyr barnevakt.

Klem

Skrevet

Du kan ikke finne barnevakt?? Hva med å la det ufødte fosterets pappa passe på den du har fra før?

Det er da det minste han kan gjøre.

Skrevet

Hei, tusen takk for at du tenker på meg. Det varmer faktisk, selvom jeg ikke hadde trodde jeg skulle tenke sånn over et internett forum. Jeg har ikke klart å gjøre noe mer med saken, tiden flyr så innmari fort og jeg er litt rådvill..

Abort ja.. Jeg har hele tiden tenkt tanken om abort. Fordi jeg er ung, har en fra før med en bf som ikke har kontakt med meg eller barnet sitt og jeg vil ikke havne i samme situasjon en gang til. Jeg ønsker meg kun to barn, og det siste barnet vil jeg gjerne få når jeg er i et forhold som er trygt og stabilt, med en bf som virkelig ønsker barnet sitt og det livet. Sånn som det er nå så ser det ut som at det er slutt mellom meg og den kommende bf og det er ingen drømme situasjon for meg. Allikevel så føler jeg at det er feil å ta abort også - så det er faktisk mulig jeg beholder allikevel. Snakket med legen og jeg er akkurat 11 uker i dag, så jeg har enda et par dager på å bestemme meg.

Har ikke sagt det til noen enda, siden jeg ikke visste om jeg skulle beholde eller ei..

Tusen takk for omtanken, jeg føler meg trist og lei, spesielt siden jeg ikke kan snakke med noen om dette.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...