Gå til innhold

Hvor mange kaker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..trengs det til et bryllup med 37-38 personer, foruten bryllupskaka? Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm... det trengs ikke mye kake til 40 personer. kanskje 2-3 stykker med 20 biter i vær i tillegg til bryllupskaka om den er stor nok til 40 pers.

jeg tror jeg bare hadde hatt bryllupskake og ikke noe annet, fordi kaker er oppskrytt (sier hun som har jobbet med det i flere år... haha)

Skrevet

Si det, her satses det på 30 kaker til et bryllup med ca 100 gjester, min svigerinnes bryllup.

Skrevet

Vi var 33 stk.

Hadde bryllupskake på 3 etg (fikk den ikke mindre)

og 3 - 4 kaker utenom. det var igjen halvparten!

Så ikke overdriv =)

Skrevet

På èi kake får du 12 middels store stykker. Om alle spiser to stykker hver, blir det 6 per pr kake, altså 38 delt på 6: 6,3 kaker. Trekker du da fra at de fleste smaker på bryllupskaka og tar mindre biter av de andre kakene så tror jeg det holder i lange baner med 5 ekstra kaker.

Skrevet

Forutsatt at bryllupskaka er stor, og av den typen man faktisk spiser, finnes jo de som mest er for pynt. =))

Skrevet

Hehe, ja, skulle være mulig å spise den. Mørdegsbunn med vaniljekrem og glaserte bær på toppen.

Burde være sikker med 5 kaker i tillegg, da egentlig.

Takk for svar =)

Skrevet

Oki, 6 stk pr kake...?

Etter å ha spist koldtbord/treretters? Jaja, du kan jo ha resteparty resten av uka... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...