Gå til innhold

Ang. biting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ditt barn hadde bitt et annet barn i barnehagen, ville du da ringt det bittes barnet foreldre og beklaget på ditt barns vegne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,alle unger biter i en liten periode. Når unger er så små at de ikke skjønner konsekvensene av det synes jeg ikke man skal ringe rundt å unnskylde barnet sitt forde det har bitt noen. Jeg regner med personalet i barnehagen sier i fra til foreldrene til barna som blir bitt og de fleste har forståelse for det.

Har aldri fått telefon fra foreldre før ang. dette ihvertfall og har heller aldri ringt forelde heller.

Skrevet

Nei.

For det først skal det vel ikke opplyses om hve de biter eller hvem som biter når foreldre blir fortalt om episoden.

For det andre er å bli bitt dessverre noe som kan skje.

Skrevet

Nei, det er sånt de tar seg av i barnehagen. Er mange som gjør dette rundt 2 år...

Det andre barnets foreldre skal ikke ha fått vite hvem som bet.

Skrevet

NEI!!! Går ut fra at barnet er ca 2 år.. og da har de ofte et stadium der de biter .. Ikke så mye mer å si om det...

Ja, borsett fra at en såklart sier til barnet at de ikke er akseptabel oppførsel!!

Skrevet

Nei, snuppa har blitt bitt flere ganger, har aldri tenkt tanken en gang at foreldrene til dette barnet skal ringe meg. Jeg snakket med de barnehageansatte og det var nok. Jeg vet jo at dette barnet ikke biter for å være slem.

Skrevet

Nei absolutt ikke. Om ikke biting er direkte vanlig, så er det ihvertfall ikke uvanlig, og barnehagepersonellet skal jo prøve å komme bitingen i forkjøpet. Men det sier seg jo selv at det ikke alltid er mulig, så noe må man nesten regne med. Jenta mi har kommet hjem med bitemerker en gang, reagerte ikke så veldig på det så lenge barnehagepersonellet informerte meg og var klar over at det hadde skjedd.

Skrevet

De er snart 4 år begge to.. å det er ikke første gangen for å si det sånn..

Skrevet

Er sånn det har vært her også. Fra de var små og frem til i vår da de var 3 1/2 har ett bar slått, kloret og bitt bl.a. min datter jevnlig. Det har til og med gått hull på huden (gjennom klærne), så hun har blødd. Men allikevel så forventer jeg ingen tlf fra det barnets foreldre. DEn tanken har ikke en gang slått meg.

Skrevet

Nei.

Lucas bet en gutt i bhg, riktignok sønnen til ei som jobber der så hun fikk jo vite det der og da.

De fleste barn er innvolvert i slike episoder i bhg, så om Luca blir bitt så forventer jeg å få høre det i bhg av de voksne, men å involvere foreldrene blir bare dumt synes jeg.

Skal man begynne å ringe foreldre å beklage seg om ungen har dyttet noen, sagt stygge ting eller slått andre også. tror det blir mange telefoner frem og tilbake.

Synes det viktigste er å fokusere på å fortelle ungen at man ikke nå gjøre sånn, og forsøke så godt man kan å unngå at det skjer flere ganger. Men samtidig ikke snakke så mye om det at de andre ungene ikke vil leke med vedkommende.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Blir litt nysgjerrig jeg, lurer du på om du skal ringe, eller forventer du å bli ringt til? :)

Skrevet

Hvis de er så store syns jeg det blir litt anderledes, men ikke i forhold til kontakt mellom foreldrene.

Jeg syns barnehagen burde sette inn ekstratiltak mot så store barn som biter, for de burde vite bedre!

Skrevet

Det er mitt barn som har blitt bitt. Jeg forventet absolutt ikke å bli ringt til, men ble oppringt av moren som beklaget så meget sitt barns oppførsel. Ble litt satt ut, å hadde ikke tenkt tanken en gang å ringt foreldrene dersom det var mitt barn som bet. Lurte bare på om det var jeg som var helt unormal.. men ser jo nå at dere tenker likt som meg.

Skrevet

Ikke hvis det hadde skjedd en gang, men om mitt barn hadde bitt samme barnet om og om og om igjen så hadde jeg nok tatt en tlf til foreldrene og beklaget og hørt om vi kanskje kunne finne en løsning sammen med barnehagen for at dette ikke skulle skje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...