Gå til innhold

Menssmerter- normalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:))

Jeg er førstegangs gravid, og i uke 6 nå.....litt bekymra her.

Har nemlig menssmerter, kjennes ut som jeg har mensen, men ingen blødning!

Positiv grav.test...vonde pupper og litt kvalm.

Er dette virkelig vanlig???? Vondt nede i magen og litt i korsryggen...litt nedover beina.....

GLAD OM DU SVARER MEG!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt normalt! hadde det forrige gang eg var gravid, og nå!;)

så ja, normalt!

Skrevet

hei på deg

tror ikkje du skal bekymre deg, eg hadde det heile første trimester tror eg.

Skrevet

Jeg har hatt mensmurringer/ menssmerter i starten av begge mine graviditeter.

Skrevet

veldig normalt...hadde den følelsen store deler av mitt svangerskap : ) good luck!

Skrevet

Jeg har det akkurat på samme måten (uke 6+4). Føles ekkelt ut, for det kjennes jo ut som om man skal begynne å blø når som helst.. Men har nå hatt det i et par uker uten at det kommer noe blod, og alle sier det er normalt. Så da får vi tro på det :-) Lykke til videre!

Skrevet

Hei hei :)

Ingenting å bekymre seg for, alt er absolutt helt normalt :) de menslignendesmertene betyr bare at spiren fester seg (noe som er veldig bra :) ) og fordi morkaken flytter seg lenger nedover i magen :) kvalmen og alt det andre er også helt normalt når du er gravid :)

Gratulerer foresten :)

Skrevet

Har også mens smerter. Har vært så vondt at jeg våkner om natta :(

Var hos legen i dag, mest for å bare bekrefte at det ikke var noe annet. Tok en GU, og kunne ikke finne noe galt.(han tenkte litt på ev. svangerskap utenfor livmoren) Han kunne kjenne livmoren så vidt det var. :) Er 5+6 i dag... Godt å vite at det ikke er noe galt..

Skrevet

Jeg har hatt vondt i to uker nå, hele uke 4 og 5. Har våknet nesten hver natt av menssmerter, og blir liggende våken 1-2 timer. Men har ikke hatt noen blødninger, og siden jeg har hatt assistert befruktning har jeg både tatt to blodprøver og vært inne til kontroll i uke fem - alt så helt fint ut. Så da skal det vel være sånn. Selv om jeg blir litt nervøs når menssmertene setter inn. Leste at det var noen som skrev at alt var ok så lenge man ikke hadde vondt i ryggen, men jeg har litt det også jeg, særlig hvis jeg har sittet lenge.

Og så er jeg forferdelig trøtt, men det er kanskje ikke så rart når jeg våkner hver natt.. Har ikke sånn superømme pupper, men jeg kjenner det når jeg klemmer. Det er også normalt med litt varierende ømhet, eller hva? Trenger ikke være supervondt liksom?

Skrevet

Jeg er som nevnt over uke 6+4. Fikk ikke ømme pupper i det hele tatt før etter 5 fullgåtte uker. Og nå er det så ille at jeg må ha på meg stram bh døgnet rundt for å lindre ømheten (motvirke tyngdekraften..

;-) ). Så dette kan godt komme etter hvert, og noen har mindre ømhet enn andre. Helt normalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...