Gå til innhold

Halsbrann:(

Førstegangsmamma!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg bruke mot halsbrann??? Er helt ekstremt!!! Skulle prøve meg uten å bruke noe i hele svangerskapet....men kanskje jeg etterhvert må krype til korset og gå på apoteket.... Har prøvd mandler, melk, love hearts drops, banan... Men nei!

Har fått beskjed om at jeg ikke bør ta link. Noen tips? Hørt om noe som heter Gaviskon(?) eller noe sånt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaviscon ja. Bruker det selv. Fungerer fint :-D Syntes de var heslige i starten og klarte i alle fall ikke å tygge de. Nå kan jeg med litt fantasi innbille meg at de er lovehearts *hihi*

Skrevet

Gaviscon funker!

Men så fort du drikker eller spiser noe etterpå er effekten borte. I hvert fall var det sånn med meg sist.... (er ikke helt DER enda nå... :-) )

Skrevet

Noen som vet om noe annet en gaviscon? Jeg greier rett og slett ikke å få tygd og svelget dem etterpå. Ender bare med at jeg breker meg av den heslige smaken og konsistensen.. Er kjempe plaget av halsbrann. Spesielt på nattestid:( Noen råd?

Skrevet

må si meg enig med smilanharrosainni der, når jeg kjenner litt til halsbrannen tar jeg bare ett par lovehearts så forsvinner det:D åsså smaker det jo så godt atte:D:D Billigere enn de derre apotekgreiene er d oxo:P:D

Skrevet

Også desperat og har tydd til Gaviskon i det siste.

Syns det smaker akkuratt som Lovehearts jeg da! Og det er jeg ikke så glad i..men det går ned. Hjelper litt, men bare litt.

Tar Samarin hvis det er skikkelig ille, men det er visst ikke så bra å ta?

Skrevet

lovehearts har hjulpet meg..har lager i skapet..!!

ingenting anna som fungerer..

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

FLYTENDE gaviscon!! Du får den på apoteket.

Ha den i kjøleskapet og ta deg noen kalde deilig shott når det står på som verst. den reddet livet mitt sist svangerskap!

den smaker øyenskygge men GUD den er så bra.

Jeg syns ikke tabelettene eller noe av det andre nevnt over her hjalp noe særlig. Jeg brant opp innvendig.

Halsbrannen har heldigvis ikke satt inn for fullt enda, men når den gjør det er jeg førstemann til å kjøpe gaviscon :)

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Hvis du lukter på øyenskyggen fra eks. H&M, sånn smaker den!

Ikke at jeg har smakt på øyenskygge, men flytende gaviscon smaker slik som øyenskygge lukter... altså ikke veldig godt!

klarer ikke beskrive smaken på annen måte for jeg har aldri smakt noe liknende :)

Skrevet

Hehe, overgang til flytende frister ikke ;)

Men hvis den er bedre enn tablettene tror jeg jaggu jeg skal prøve.

Skrevet

Hm. flytende gaviscon tror jeg at jeg må prøve. HATER de tablettene selvom jeg tvinger de i meg. For de hjelper faktisk.

Er det noe "rutine" på halsbrannen deres? jeg synes jeg har det i perioder på noen dager om gangen, ganske uavhengig av hva jeg spiser faktisk. Jeg blir fakisk uggen av det, jeg. :(

Skrevet

Flytende Gaviscon hjalp meg forsåvidt, men jeg kastet opp nesten hver gang jeg måtte drikke skiten, så jeg tygger med glede tablettene =p

Grunnen til at virkningen forsvinner når du spiser eller drikker noe er at Gaviscon legger et slags lokk på magesyren, og det brytes når du heller noe ned etter tablettene.

Det er da ikke så dyrt heller? 159,- for 120 tabletter. Ikke så verst synes jeg =)

Skrevet

hehe... det tenkte jeg å maya_1 :-D

tørt kanskje?

Skrevet

Hei! Det eneste som hjelper for meg sånn skikkelig ier faktisk lime eller sitronvann. tar en halv lime eller en god båt sitron og klemmer i en halv liter vann. Og så sipper jeg av den. Sitron og lime er visstnok basisk har jeg lest, men vet nesten ikke om jeg kan tro det;) Men uansett så virker det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...