Gå til innhold

hvorfor blir ikke en abort utført før i uke8?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aborter blir utført tidligere enn uke 8, så det er feil det du skriver...

Skrevet

rart, jeg fikk høre på KK at de ikke gjorde det før i uke 8.

Skrevet

Det var rart.. Det kan være de ikke utfører kirurgisk abort før uke 8 men medisinsk abort vet jeg flere har gjort allerede i uke 5.

Ved kirurgisk abort må jo embryoet være en viss størrelse for at de skal klare å utføre utskrapningen.

Skrevet

merkelig, i og med at det var medisinsk abort det var snakk om. Hun sa det ikke ble utført før tidligst uke 8 av medisinske årsaker. så da lurer jeg ¨på hvilke medisinske årsaker det er snakk om..

Skrevet

Da tror jeg du skal spørre hvilke medisinske årsaker hun mente, for jeg har aldri hørt om det..

Her har jeg klippet litt ut fra pasienthåndboka sin side:

Medikamentelt (medisinsk) svangerskapsavbrudd kan tilbys ved graviditeter som er kortere enn 9 uker. Ved enkelte sykehus er denne grensen nå utvidet til 12 uker.

Skrevet

damen jeg pratet med var skikkelig vemmelig. Jeg har ikke lyst å vente i over to uker..

hi

Skrevet

På mitt lokalsykehus er argumentasjonen at så mange spontaneborterer likevel før uke 8. I perioder er det enormt press på avd, så da prioriterer de kreft og andre alvorlige sykdommer framfor ei som vil abortere i uke 6. Om en gjør det i uke 6 eller uke 8-9 så er det like ukomplisert rent klinisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...