Gå til innhold

Spiser dere sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matportalen påstår det er greit. Legen min er skeptisk, en annen legevenn sier det er helt ok.

Så jeg spiser litt, er jo fantastisk godt. Ikke tunfisken da.

Men må det være frosset først eller er det bedre med helt fersk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er sushi kokk og han sier at det ikke er farlig. Japanere har jo spist det i over 100år uten å ta skade av det.

Og han sier det er trygt å spist sushi så lenge fisken er fersk...samme om den er fryst først eller ei. =)

Skrevet

Jeg har spist sushi siden jeg ble gravid, og anser ikke det som noen fare. Holder meg unna tunfisken, og spiser bare fersk sushi fra restaurant/take away. Holder meg unna de som deli de luca seller etc. Det gjør jeg forøvrig ellers også, da de ikke smaker like godt, og er ganske dyre.

Slik jeg har forstått det er det ingen fare å spise sushi, så jeg gjør det med god samvittighet :)

Skrevet

Jeg spiser sushi! Jeg er veggis, men jeg spiser litt fisk, deriblant sushi. Jeg fikk vite av legen min at jeg hadde et fantastisk sunt kosthold og skulle ikke bekymre meg for sushi'en.

Skrevet

Yes, spiser sushi ganske ofte :) Det har visstnok aldri blitt funnet listeria i norsk sushi før. Det er et krav til all sushi i Norge at den skal være frosset før den selges fersk.

Skrevet

Bare å spise! Jeg har faktisk fått dilla på det:D:D:D (ikke en dårlig ting å få dilla på!!!)

Eneste jeg har fått beskjed om er at jeg skal holde meg unna tunfisk (pga tungmetaller i fisken) og kveite, hvis denne var over 3/4Kg da den ble fanget. vanskelig for kokken å si, så dropper denne og:)

Sushi må være verdens beste rett!

Skrevet

Jeg har spist etter jeg ble gravid. Hadde en kinesisk sushi-kokk sist, og han sa at i Kina var de forsiktige med skalldyr, så akkurat det holdt jeg meg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...