Gå til innhold

Ved prøving av kjole


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man ha spesielt undertøy på seg når man prøver brudekjole? Korsett? Tenker at det undertøyet man skal ha på seg den store dagen er med på å forme kroppen litt, og gjør at kjolen sitter annerledes enn med bare vanlig truse og bh.. Men jeg har jo ikke lyst til å kjøpe undertøyet før kjolen, og har i allefall ikke lyst til å bruke det før på bryllupsdagen...

 

Hvordan har dere løst dette "problemet"...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde på meg en "hudfarget" glatt truse, og "hold in" strømpebukse.. Resten fikk jeg låne på brudesalongen, de fant korsett som passet og kledde på meg dette, slik at det ble stramt nok osv.. Det var ikke noe kjøpepress, de så på det som helt nødvendig for at man skulle få riktig inntrykk av kjolen...

Skrevet

Første gangen jeg prøvde kjolen, hadde jeg bare vanlig undertøy. Falt for en kjole som ikke krever korsett, den holder nok inn i livet av seg selv. Holdt den av mens jeg kikket litt, men kom tilbake for å prøve den på ny, og hadde da kjøpt undertøyet, så da prøvde jeg den med riktig bh.

 

Ellers så selger brudesalongene undertøy også, tror du får låne korsett og bh der ved behov.

Skrevet

Dersom du har en normal kroppsfasong (dvs, dersom du har lett for å finne undertøy som passer deg) ville jeg bare tatt på normalt undertøy under kjolen (sverger selv til hipster når man må stå og vente i bare undertøyet...) og heller funnet det perfekte undertøy i etterkant.

 

Dersom du sjelden finner undertøy som passer bra hadde jeg skaffet dette først og tatt det med. Da ser du fort hvilke kjoler du ikke kan ha, og får en som er tilpasset din kropp!

 

Jeg bommet nemlig, og har en kjole, men sliter med å finne undertøy i min størrelse som jeg kan bruke under!

Skrevet

jeg har stort sett samme type bh, så det var enkelt..

Det var spiler i kjolen min, så de sa jeg ikke skulle ha korsett på - det var nok fra før.

 

Men var et annet sted først, og hun trykket meg inn i det trangeste korsettet jeg noen gang har sett!! For så å trekke en av hennes egendesignete kjoler på.. hun sa jeg var NYDELIG!!!

Mens jeg egentlig ikke fikk puste, og så ut som en overstappet pølse.....

 

Men fant drømmekjolen på butikken jeg nevnte først :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...