hehs Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 hei driver å prøver å planlegger hvordan vi skal løse det i forhold til rom osv når 2 mann kommer, vi har i dag et stort rom oppe som vår 3 åring bor på, vi selv har et lite oppe som vui sover på, og nede ved stuen har vi et mellomstort til som i dag er kontor/roterom planer var egentlig å flytte oss opp på 3 åringens rom og babyen etterhvert oppe og 3 åringen ned, men nå lurer jeg på om begge barna skal være oppe i steden, synes dette er vanskelig, hvordan gjør dere andre det med slikt?? takk for svar
ChellBell - har født! Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Vi har tenkt litt på det samme.. Vi har kommet frem til at barna sover oppe og vi har soverommet vårt nede. Bebisen skal jo sove på vårt rom en god stund så får vi se om vi alle sammen evt flytter opp en gang..... tror ikke det skjer for tenåringen i huset vil gjerne ha et rom som sin egen tv-stue i 2. etg
elikatt -mamma til 4- Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Vi har det omtrent som dere, 2 soverom oppe og to nede. Har en på 3,5, og venter en baby. Jeg synes det er for tidlig å flytte 3-åringen til en annen etasje, vi kommer til å ha babyen på vårt rom en god stund, så vil jeg nok ha dem på samme rom etterhvert. Jeg tror nok min på 3 år må vente til han er 5-6 år med å flytte så langt bort fra vårt soverom. Men det er min vurdering, dessuten må man ta hensyn til hva ungen selv klarer, og ikke minst hva ungen selv vil. Dessuten kan det hende de to ikke kan dele soverom, pga ulike søvnmønstre o.l. men det får man se etterhvert. Min erfaring er at det er vanskelig å planlegge nøyaktig, og heller ta ting som de kommer!
hehs Skrevet 16. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2008 ja det er ikke lett dette her, men det rommet vi har nå er så lite så vi vil nok ikke få plass til babyen, men kan ikke tenke meg at hun vil bo alene oppe heller, men hun blir jo 4 år når barnet kommer så vi får se, men hadde vært kos å ha i orden liksom...
Lilja121 Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Vi venter førstemann om noen uker. Vårt soverom er nede og har ett mindre soverom og et lite gjesterom oppe. Planen er å flytte småtten opp etter ca 4mnd. Med åpne dører og babycall hører man jo det meste. Har egentlig ikke noe alternativ selv om jeg nok hadde foretrukket å være i samme etasje.
nr.4 i oktober Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Vi har samme problemet, har 2 sov oppe, 1 i mellometasjen, og 1 i underetasjen, så her er de virkelig spredt.. Eldstemann på 13 sover nede i underetasjen. Vi voksne samt elsdte jenta sover oppe. 2-åringen sover i mellometasjen der stue, bad og kjøkken er, slik at hun skal kunne leke på rommet sitt og gå til og ra dette uten å måtte gå opp og ned trappa (ganske bratt) flere ganger hver dag. Vi skal ha babyen på vårt rom oppe i et års tid før vi regner med å flytte henne ned til mellometasjen sammen med hun andre "lille". (Alternativt kan vi jo også la begge de minste å vårt rom oppe på deling- da dette er det største. Men da har man denne greia med at de må ned og opp trappa ofte osv for å kunne benytte seg av rommet sitt-hvilket jeg ikke liker tanken på.. Greit at minstemor kan å lov til å bevege seg "fritt" til og fra rommet sitt om et års tid uten at vi voksne må lukke opp trappegrinder og bære henne opp og ned trappa osv..samt at da ville hun ikke kunne bevege seg fritt til rommet sitt og tilbake når hun måtte ha lyst)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå