ønske ønske Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Har dere noen fine dikt om vennskap/kjærlighet dere vil dele?
Vicky 83 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 SÅ TAG MIT HJERTE Så tag mit hjerte i dine hænder, men tag det varsomt og tag det blidt, det røde hjerte - nu er det dit. Det slår så roligt, det slår så dæmpet, for det har elsket, og det har lidt, nu er det stille - nu er det dit. Og det kan såres, og det kan segne, og det kan glemme og glemme tit, men glemmer aldrig, at det er dit. Det var så stærkt og så stolt, mit hjerte, det sov og drømte i lyst og leg, nu kan det knuses - men kun av dig. (fra Lille Verden (1942) av Tove Ditlevsen) ------------------------------------------------------------------- Nærhet Jeg kan bære din sorg ett stykke på veien og åpne min glede i din Men jeg kan ikke leve ditt liv eller dø din død Vi kan bytte blikk og kjærtegn, veksle ord og krefter mellom oss Men du er ikke meg Og jeg er ikke deg Derfor kan vi finne frem til hverandre, for å være oss selv hos hverandre en liten stund i tiden
Vicky 83 Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Fant ett til. Det handler om morskjærlighet. Synes det er så nydelig. Skrevet av Gro Dahle. Jeg limer barnet fast til kroppen. Hun er en ekstra arm. Hun er et ekstra bryst. En lunge. Og jeg puster gjennom henne. Jeg smiler med hennes munn. Akkurat så stor er verden som avstanden mellom hennes panne og min munn.
ønske ønske Skrevet 16. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2008 Takker:) Kom gjerne med flere;) Skriver ned i boka mi:)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Glem aldri hvor mye lys du sprer, hvor mye støtte du gir, hvor mange smil du henter frem, og hvor mange hjerter du varmer ved å være akkurat den du er.
ønske ønske Skrevet 16. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2008 TAKK fordi du er som en sol på min vei, og låner meg litt av din ild. Og fordi du er så snill vil jeg takke deg, men mest av alt fordi du er til..
AndreVonDrei Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Per satt alene kveld etter kveld, så ble han sulten og spiste seg selv. Magen var god, bena ok, men hodet ville han spare for å koke suppe på. Takk! ;-)
ønske ønske Skrevet 16. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2008 Noen ganger glemmer jeg å spørre... "Er du ok?" Noen ganger savner jeg å si .... "Hei..!" Men det betyr ikke at du er glemt. Nei, langt ifra!!! Jeg tenker på deg med et smil, er glad du er til. Stooooor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå