~sjiraff~ Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Finner man merkeklær og sko til 10% av normal pris, så tror dere fortsatt at det er ekte vare? Og da det i tillegg bestilles fra Kina, fakeprodusentenes paradis! Sier ikke at kvaliteten ikke er bra, for det er det helt sikkert. BAre husk å aldri ta med dere produktene til Italia )
guroa Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Kanskje ikke naive, men veldig opptatt av status. Hadde ikke giddi
It's all about me Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg har bl.a. en Tommy Hilfiger jakke i dongri som jeg ga under 50-lappen for, noen gensere fra Calvin Klein jeg betalte 25,- for, tre tykke gensere fra Ralph Lauren som jeg ga litt over 100-lappen for pr. stk. Og ja barnehagesekken til lillegutt er også fra Hilfiger, den betalte jeg 50 for. ++++ MASSE annet. Alt dette er 100% ekte vare, så det er mulig å få det til småpenger. MEN da er det ikke kjøpt på internett og ikke i eksotiske land.
M@mm@ til mine barn Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Hvorfor betale så mye ekstra for en merkelkapp i nakken ? Det er da ikke merkelappen en har på seg.
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2008 Nei det er jeg enig i. Folk må gjerne gå med fake for min del uten at jeg bryr meg. Men å tro at det er ekte vare, da er man naiv, eller bare dum.
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2008 Ja men da var ikke det fullpris. )
Dudelidum Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Og hvordan kan du være sikker på at det er ekte varer?
Espoir Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Enig i at det er tull å betale så mye for et merke - et image. Men det er faktisk noe av dette som er ekte, som kommer fra de samme fabrikkene som leverer til motehusene. Dette er en hel underindustri som motehusene faktisk ikke egentlig er imot fordi det bidrar til å gjøre merkene mer kjent. de selger uansett ikke mindre av de dyre variantene som selges.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Om folk ikke var opptatt av merkelappen hadde de iallefall ikke giddet å kjøpe sko fra kina som det står Nike shox på bare fordi de var dritbillig. hehehe. Da kunne de vel gått på eurorpis og handlet joggesko? *ler* De er opptatt av å se flotte ut mens de trener, og om skoene passer til foten eller er til riktig type trening er ikke så nøye for de. Fake eller ikke, de betaler for navnet. Jeg hater fake varer. Jeg hater at noen skal tjene på at andre har gjort merke sitt stort i verden pga. kvalitet men også pga genial merkenavnoppbyggning. Det er visst ikke viktig for de fleste. Og ikke skjønner jeg at de føler seg flotte med et par fake solbriller fra gucci, eller VB-bukser (som var så inn for noen år siden), eller genser fra burberry kjøpt på gata i tyrkia. Det hadde fått meg til å føle meg alt annet en flott, faktisk ganske cheap hadde jeg følt meg. Om man er opptatt av designerklær så må det da være mye deiligere å faktisk spare til du har råd til orginalen. Jeg løper mye og har sko fra Mizuno, de koster nærmere 1600 kr her hjemme men jeg kjøpte de i USA til 500 kr. De er ekte og er laget slik at de har alle egeneskapene til Mizuno som jeg var ute etter, det vedder jeg skjorta mi på at disse nike shoxene til 200 kr ikke er... Spiller ikke det noen rolle da? At det kanskje ikke er så bra for foten deres?
It's all about me Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Spør du meg Dudelidum? Fordi jeg har kjøpt det i merkenes egne butikker )
solstråle69 Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Jeg er både opptatt av merke og kvalitet, jeg! :-) Og ville ikke kjøpt hverken klær eller sko som var fake. :-)
Norwegian by injection Skrevet 16. september 2008 #13 Skrevet 16. september 2008 Da har du tydligvis ikke vært i USA og handlet på T.J.Maxx, Marshalls, Ross....og divs. outlet stores....For der finnes det EKTE merke klær til en veldig billig penge!!!!!
~sjiraff~ Skrevet 16. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2008 Ja, men det er som du sier på outlets stores. Hvis du hadde lest tråden jeg hentyder til så hadde du sett at noen tror sko som kjøpes fra Kina til 35$ er ekte vare. Det er ikke en salg eller en outlet butikk.
Norwegian by injection Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 Har ikke lest tråden...men jeg har kjøpt Nike og Addias sko til 40-50 dollar....nordstroms.com på salg.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 Faktisk så er det ikke sånn at alt som kommer fra kina eller andre land i asia er fake .Mange av merkene blir lagd der nede .Og mange av de som jobber på fabrikkene der nede tar med seg klær og sko ut bakdøra og seller det for en billig penge for og spe på lønnen sin.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #17 Skrevet 16. september 2008 Jeg handler masse EKTE varer på nett også jeg, rett fra Kina, Bagladesh og India, det er da ikke noe problem å få tak i ekte varer til spottpris derfra. Man må bare ta høyde for at man kan få noe som er fake, og til de prisene så tåler man å bomme noen ganger, klærne og tingene er jo like brukandes selv om det er fake eller ikke, noe som faktisk for meg er en del av poenget. Og som den gode verdensborgeren jeg er oppmuntrer jeg gjerne til salg og produksjon i disse landene da det bedrer infrastruktur, gir arbeidsplasser etc. Det er faktisk mye mer enn bare det å faktisk kjøpe en vare som ligger i det å kjøpe en vare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå