ChellBell - har født! Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 I dag var jeg hos jordmor og hun minnet meg på at nå skal jeg bare på en kontroll til før lille schnuppis kommer! Og neste kontroll er om 2 uker!!! Skrekkblandet fryd!!! Plutselig gikk tiden litt fortere allikevel! Jeg er så glad for at jeg var tidlig ute med å shoppe inn alt av klær og utstyr til bebisen, og fått vasket alt sammen. Nå er jeg bare så sliten og hadde ikke orket alt det styret. (Jeg er en av de som er driiiiiiit lei! ;P ) Måtte bare lufte den gleden )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Så utrolig stas, Chellbell! Har igrunnen vært rimelig klar for bebis i en halv evighet allerede jeg, er også driit lei av å gå gravid nå, så misunner deg litt som får bebis en stund før termin! (for vi har vel termin ca samtidig, var d ikke slik..? min er 26.okt:) Får jeg spørre hvorfor du skal ta ks? Jeg er også glad for å ha starta tidlig m å kjøpe inn stæsj, har tatt d litt sånn etappevis. Digg å slippe å mase rundt i butikker og handle inn alt nå ja.. Merker at jeg blir mye fortere sliten nå, og at alt fysisk er mye tyngre (føler meg litt som en pensjonist der jeg peser meg fram m bæreposer på bussen ja;) Men har en del småting igjen da, noe må jeg fylle permisjonstiden m også, for regner ikke m å føde før tiden hvertfall...
ChellBell - har født! Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Jo, vi har termin nesten samtidig. Jeg har 21. oktober. Jeg er et vandrende godt eksempel på hva som skjer hvis en løfter tungt og begynner å trene for tidlig etter fødselen Jeg fikk livmorprolaps etter forrige svangerskap og måtte operere. På grunn av at jeg er operert i underlivet/livmor så får jeg ikke lov å føde normalt. Det er litt for stor sjanse at det vil ødlegge resultatet av operasjonen :/ Hadde jeg visst det da jeg var 19 år så hadde jeg tatt det litt mer med ro... men hva visste jeg vel den gangen Jeg må fylle de siste ukene med noe å gjøre jeg også, så jeg tror jeg skal bake litt mer og stappe fryseren. Og så tenkte jeg kanskje å lage en scarp-book til bebisen fra svangerskapet av (nå som jeg husker alt fremdeles!). )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Auch, prolaps i livmoren hørtes ikke helt godt ut... Hvor lenge etter fødselen burde man vente m å trene/ løfte tungt for å unngå noe sånt..? Synes du d er greit m ks, eller ville du helst ha født normalt? Jeg har liksom alltid tenkt at vaginal fødsel er d beste fordi d er mest naturlig osv osv, men nå når fødselen nærmer seg er jeg neimen ikke sikker lenger.. Virker jo litt digg å slippe all ventinga, luringen og maseriene før fødselen virkelig setter igang.. Hadde vært litt greit m en dato å forholde seg til liksom, at DA kommer babyen! Men selve smertene gruer jeg meg ikke noe særlig til, for d VET jeg blir forferdelig vondt, men også fantastisk.. Tenkte å bruke permisjonen til å rydde litt i leiligheten jeg da (må gjøre plass til alt baby-stæsjet i skap og kommoder, har ikke sååå mye plass å gå på liksom..), handle inn de siste tingene, pluss kanskje få laget ferdig bryllups-albumet, m bilder fra den store dagen=) Så skal nok få tiden til å gå, selv om jeg er fryktelig utålmodig nå!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Auch, prolaps i livmoren hørtes ikke helt godt ut... Hvor lenge etter fødselen burde man vente m å trene/ løfte tungt for å unngå noe sånt..? Synes du d er greit m ks, eller ville du helst ha født normalt? Jeg har liksom alltid tenkt at vaginal fødsel er d beste fordi d er mest naturlig osv osv, men nå når fødselen nærmer seg er jeg neimen ikke sikker lenger.. Virker jo litt digg å slippe all ventinga, luringen og maseriene før fødselen virkelig setter igang.. Hadde vært litt greit m en dato å forholde seg til liksom, at DA kommer babyen! Men selve smertene gruer jeg meg ikke noe særlig til, for d VET jeg blir forferdelig vondt, men også fantastisk.. Tenkte å bruke permisjonen til å rydde litt i leiligheten jeg da (må gjøre plass til alt baby-stæsjet i skap og kommoder, har ikke sååå mye plass å gå på liksom..), handle inn de siste tingene, pluss kanskje få laget ferdig bryllups-albumet, m bilder fra den store dagen=) Så skal nok få tiden til å gå, selv om jeg er fryktelig utålmodig nå!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Auch, prolaps i livmoren hørtes ikke helt godt ut... Hvor lenge etter fødselen burde man vente m å trene/ løfte tungt for å unngå noe sånt..? Synes du d er greit m ks, eller ville du helst ha født normalt? Jeg har liksom alltid tenkt at vaginal fødsel er d beste fordi d er mest naturlig osv osv, men nå når fødselen nærmer seg er jeg neimen ikke sikker lenger.. Virker jo litt digg å slippe all ventinga, luringen og maseriene før fødselen virkelig setter igang.. Hadde vært litt greit m en dato å forholde seg til liksom, at DA kommer babyen! Men selve smertene gruer jeg meg ikke noe særlig til, for d VET jeg blir forferdelig vondt, men også fantastisk.. Tenkte å bruke permisjonen til å rydde litt i leiligheten jeg da (må gjøre plass til alt baby-stæsjet i skap og kommoder, har ikke sååå mye plass å gå på liksom..), handle inn de siste tingene, pluss kanskje få laget ferdig bryllups-albumet, m bilder fra den store dagen=) Så skal nok få tiden til å gå, selv om jeg er fryktelig utålmodig nå!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Nå vet jeg ikke når chelbell begynte å trene, men der jeg trener, får man ikke starte å trene før 6 uker etter fødselen. Man skal ha vært på en kontroll også før man får begynne. Og det er kickboxing.. så regner med at de er sånn passe strenge;) Godt jeg fikk høre nå hva som kan skje hvis man trener for tidlig.. hvis ikke hadde jeg gjerne begynt litt tidligere..sånn for meg selv bare..
ChellBell - har født! Skrevet 17. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2008 Nei, prolaps av livmor er ikke noe picnic! Bare det å ha en prolaps er grusomt, og så operasjonen i tillegg... Jeg begynte å trene bare noen dager etter fødselen :/ Idiotisk, men jeg hadde faktisk ikke blitt fortalt konsekvensene av det å trene så tidlig, så jeg trodde ikke det var så big deal. Av alle ting så begynte jeg med situps flere ganger daglig også! Jeg ville aller helst føde normalt og sutret litt til jordmor i uke 19. Hun bare lo og sa jeg skulle vente til jeg ble høygravid for da kom jeg til å bli sååå glad for at jeg visst NÅR bebisen kom ut Og nå er jeg høygravid og såååå glad for at jeg vet nøyaktig når hun kommer! Snart 3 uker til! ) Jeg driver også med bryllupsting nå! Ca. 6 mnd til så er det min tur Fikk du solgt kjolen din? Den er jo såååå fin!!
ChellBell - har født! Skrevet 17. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2008 villmann i magen: Denne gangen tenkte jeg at jeg heller skulle gå masse turer hver dag og ta det som trening de første 12 ukene. Når man tar ks må man vente dobbelt så lenge med å trene enn ved vanlig fødsel, så det er litt kjipt Jeg får heller konsentrere meg om kostholdet enn så lenge og de turene, så går nok kiloene fort av. (Er hvertfall det jeg sier til meg selv )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Greit å ha litt ned telling.. Og noe slikt å telle ned til.. jeg skal ha lege time igjen i morgen. Så blir det vel en gang til hos han om to uker så blir det også min siste. Håper det. Har vært litt dårlig i det siste, men alt var fint sist tirsdag så håper det er det i morgen også så jeg kan hoppe over lege time neste uke. Neste uke skal jeg til føden for å ta UL og bestemme dato for k.s. Det blir spennende.. Men er ca tre uker til k.s om jeg tipper riktig.. Først nå er målet i morgen at urin og blod trykk skal være helt fint. Så skal jeg bare glede meg til neste uke da jeg får se lille prinsessa mi igjen. Håper de så riktig på ordinær UL, slik at det er ei jente der. Har nemlig kjøpt litt jente ting hjem:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 hmm.. aldri hørt noe om dette m trening etter fødsel før nå jeg, så veldig greit å få vite! Tenker jeg venter en seks ukers tid jeg da, for d var vel d som var anbefalt..? Så utrolig morsomt, bare 3 uker til ks, d er jo rett rundt hjørnet nå d!! Heldig du=) Og d er jo akkurat d m å vite datoen for når babyen faktisk kommer som virker så fristende m ks, hvis jeg har maks uflaks må jeg vente i nesten to mnd til på lille jenta..=( men men, får da inderlig håpe jeg slipper å gå to uker over! Takker for kjoleskryt, hihi! Ikke fått somla meg til å legge den ut på finn.no enda, så den er fortsatt til salgs! Var ei som ville ha den, men hun bodde så langt unna så ble litt problemer m prøving av størrelsen osv.. Men vi får se, skal få lagt ut en annonse på finn snart, da blir d vel litt mer fart i sakene vil jeg tro! Hvis ikke du ville ha den da;) Bare et halvt år til bryllupet ditt- spennende!! Begynner jo å nærme seg så smått da.. Selv bestemte vi egentlig de fleste detaljer, som bordpynt, blomster osv, ganske tett opptil bryllupet, tror d var ca fem- seks uker før ca.. Så du har jo fortsatt goood tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå