Gå til innhold

Permisjon, dagpenger, sykemelding, arbeidsledig! Hjelp meg litt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er permisjon nå, har litt under 4 uker igjen. Jeg sa opp jobben min i mai (pga pendling og ugunstig arb.tid) men min "gamle" arb.giver har nå tilbudt meg jobb igjen, men nærmere hjemme. Bare 10 min unna med bil. Han vet at jeg er gravid igjen. Vi har ikke skrevet kontrakt.

Legene på gyn. avd. på sykehuset vil ha meg 50% sykmeldt pga at jeg medisineres for høyt blodtrykk, får lett hodepine og svimmelhet pga det. Dette har jeg enda ikke snakket med arb.giver om. Fatslegen er usikker på om jeg bør tilbake i jobb i det hele tatt, skal se an til neste blodtrykksmåling om 2 uker.

Skal jeg tross min egen helse for å ha rett på sykepenger etter 4 uker i jobb? Har jeg rett på sykepnger uten å gå tilbake til jobb først? Hvis jeg kun jobber ca 20 t i uka, vil da sykepengene og perm.pengene berengnes utifra dette? Jeg er jo egentlig arb.ledig fra 11/10, vil det heller lønne seg og få dagpenger? Jeg får vel ikke dagpenger om jeg takker nei til en jobb vel? Sykepenger basert på dagpenger blir jo tilnermet ingenting...

Huff, sliter litt med å finne ut hva jeg skal gjøre. Jeg vil ta hensyn til babyen, de 2 barna jeg har fra før og ikke minst meg selv... Mne jeg vil jo ikke riskere at vi sliter økonomsik pett år fram i tid pga de valgene jeg tar nå.

Er møkk lei av å ringe Nav, får jo aldri noe ordentlig svar jo. Tror jeg må avtale tid med en saksbehandler som faktisk tar seg tid til å høre på meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sa opp min jobb i permisjonen. ble gravid igjen før permisjonstiden utløp. jeg hadde ingen annen jobb klar etter permisjonen og var for dårlig til å kunne jobbe (bekkenløsning og ekstrem svangerskapskvalme). jeg ringte nav og de sa at jeg måtte bare forte meg å sykemelde meg før permisjonen utløp. da hadde jeg rett på sykepenger basert på permisjonspengene. Desverre har jeg vært dårlig hele dette svangerskapet og vært sykemeldt hele veien. så jeg har enda ikke fått meg noen ny jobb. nå begynner ny permisjon om 1 uke, basert på sykepengene. slett ikke som planlagt, men når man er dårlig så er man dårlig. da må man bare ta tingene som det kommer...

Skrevet

Åh, takk for svar.

Skal manne meg opp å ringe Nav igjen. Er bare så lei av de kommer med slike standardsvar som står på nettsidene deres. Det er jo til å bli gal av.

Men da vet jeg at det i det minste er håp =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...